V prosinci rostl počet nočních objednávek i celkový počet nákupů online

18. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Češi v předvánočním období nakupovali na internetu nejčastěji od 7. do 13. prosince. V Praze bylo uskutečněno v prosinci přes internetové obchody 3,5krát více nákupů než v jiných měsících. Největší nárůst nakupování online pak zaznamenaly e-shopy v severních Čechách.
Foto: Freeimages.com

„Před Vánocemi se mění také doby nákupu. Uspěchaná vánoční doba přeje nákupům po půlnoci, kdy oproti jiným měsícům roku 2015 vzrostl jejich počet o 43 %,“ Michal Šmída, zakladatel a CEO Twisto.cz.

Loni přišla e-shopová vánoční horečka již v 47. týdnu, tedy po 16. listopadu, kdy v týdenním srovnání vzrostl počet nákupů o více než 75 %. Na základě porovnání dat z let 2014 a 2015 „hlavní nakupování“ loni začalo o týden později, což je pravděpodobně důsledkem teplého počasí. Nejsilnější období pak bylo tradičně po prvním prosinci. „Zákazníci na e-shopy spoléhali také od 21. do 23. prosince, kdy počet denních nákupů neklesá, ale drží se na stejné míře jako v předchozí dny. Zdůvodňujeme to faktem, který jsme také popisovali v hodnocení e-shopů Český košík roku 2015, kdy e-shopy učí lidi na možnost osobního vyzvednutí zboží v kamenné pobočce či rozšiřují nabídku doručení zboží v den objednání,“ doplnil Šmída.

V pracovní době méně

Z celkových čísel za rok 2015 vychází, že stále je více než 50 % prosincových nákupů provedeno v pracovní době, tedy mezi 8. a 16. hodinou, což je ovšem v ročním srovnání nejméně ze všech měsíců. Prosincové nákupy na internetu se více přesouvají do odpoledních a nočních hodin. Od 22. hodiny do třetí hodiny ranní proběhla v prosinci skoro šestina všech on-line nákupů, přesněji pak 13,5 %.

Rok 2016 rekordní

Meziroční nárůst nakupování poukazuje na rok 2016 jako na mezník, kdy internetové obchody mohou přesáhnout obrat sta miliard korun. „Internetový byznys prochází největším boomem za poslední léta. Kromě vytvoření nových služeb, jako je třeba rozvoz potravin rohlik.cz, rostou dramaticky také tradiční internetové obchody. Dynamický růst vidíme také na našich službách Bonami, Slevomat a dalších on-line projektech. Rok 2016 tak i podle našich odhadů překročí 100 miliard korun,“ vysvětlil Ondřej Raška z Mitonu.

Data vycházejí ze statistik platební metody Twisto.cz, která nabízí systém odložené platby na více než 150 velkých českých e-shopech.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více