V e-shopech loni nejvíce nakupovali Pražané

15. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Městům, kde se v minulém roce nejvíce nakupovalo online, vévodí Praha. Přes 16 % všech online objednávek putovalo právě do hlavního města. Moravskoslezský kraj vykazuje menší zájem o e-shopy než ostatní regiony.

Z celkových 81 miliard Kč, které lidé minulý rok utratili v e-shopech, putovalo přes 16 % z kapes Pražanů. Nepochybně svou roli tu hraje i samotný počet obyvatel, z celkového počtu tu žije 12 %. E-shopy hojně využívají i přes fakt, že v hlavním městě se dá v kamenných obchodech koupit prakticky cokoli a jsou lehce dosažitelné. „Lidé v Praze častěji využívají e-shopy ze dvou hlavních důvodů. Nechtějí zbytečně trávit čas nákupy, který mohou věnovat něčemu jinému, ať už práci, kultuře, sportu nebo rodině. Je jednodušší si zboží vybrat, objednat on-line a nechat dopravit nebo osobně vyzvednout. Druhým faktorem je skutečnost, že tráví oproti ostatním více času v MHD. Ten díky mobilním zařízením mohou využít právě k on-line nákupů,“ řekl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Naopak lidé žijící v Moravskoslezském kraji o nákupy v e-shopech nemají až takový zájem. Příkladem jsou města jako Havířov, Opava nebo Frýdek-Místek. Počet jejich objednávek odpovídá městům, která mají o desítky tisíc obyvatel méně. „Jde o kraj, kde je dlouhodobě nejvyšší nezaměstnanost. Očekával bych, že lidé budou vzhledem k nižším cenám více nakupovat on-line,“ uvedl Miroslav Uďan a dodal: „ Obecně lze říci, že v menších městech e-shopy využívají především pro objednání zboží, které nemají možnost koupit ve svém okolí.“ Lidé využívají internetové obchody ve všech koutech ČR, příkladem je nespočet objednávek z nejmenších obcí jako je Boží Dar (196 obyvatel) nebo Loučné pod Klínovcem (91 obyvatel).

PořadíMěstoPočet obyvatel Procento nákupů on-line
1Praha 1 272 69016,433
2Brno384 2774,298
3Ostrava302 4562,869
4Plzeň 169 6881,843
5Olomouc100 0431,193
6Liberec102 2471,026
7České Budějovice93 8831
8Hradec Králové94 2420,958
9Pardubice91 0730,954
10Ústí nad Labem95 0030,857
11Zlín76 0100,81
12Kladno69 1780,664
13Most67 0300,591
14Karlovy Vary53 7370,521
15Jihlava50 7600,505
16Havířov79 6790,494
17Teplice50 7280,468
18Mladá Boleslav44 7780,464
19Chomutov49 7840,463
20Jablonec nad Nisou45 2550,418
21Opava58 6430,399
22Frýdek-Místek58 1930,388
23Česká Lípa37 5100,365
24Prostějov44 5260,362
25Třebíč37 7810,344
26Znojmo34 0970,342
27Písek29 8800,335
28Trutnov31 0850,319
29Kroměříž29 0760,31
30Cheb33 4460,29

Zdroj: Procenta objednávek – Shoptet; Počet obyvatel  - Sčítání lidu, domů a bytů v roce 2011

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více