Středoevropané v roce 2013 na internetu utratili 93,3 miliardy eur

14. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S průměrným růstem o téměř 23 % potvrdil e-commerce trh ve střední Evropě svoje postavení dynamicky rostoucího odvětví. S 93,3 miliardami eur tvoří střední Evropa 25,7 % všech e-prodejů v Evropě.
Foto: Freeimages.com

Stejně jako v dalších oblastech, také v e-commerce dominuje našemu regionu Německo, které v roce 2013 dosáhlo obratu 63,4 miliardy eur (68 % ze středoevropského celku, za kterým stojí internetové populace čítající 70,5 milionu uživatelů).

Podíl České Republiky dosáhl 2,25 %. „Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. Je to dáno sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ uvedlJan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Nejvíc v e-shopech utratí Rakušané a Švýcaři

Zajímavé je také srovnání celkových hodnot s průměrnou útratou na jednoho spotřebitele. Ta je ve střední Evropě 1 379 eur, což je o něco méně než průměr celé EU, který činí 1 500 eur. V regionu pak kralují Rakušané (2 122 eur) a Švýcaři (1 789 eur), bronzová příčka patří Němcům (1 789 eur). Z ekonomik, které jsou ČR bližší, si vedou Češi nejlépe – za rok utratí na síti v průměru 617 eur.

„Údaje potvrzují, že se české e-commerce daří,“ řekl Jan Vetyška a doplnil: „Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %.“

Údaje vyplývají ze studie Central Europe B2C E-commerce Report připravené asociací Ecommerce Europe, jejíž nedílnou součástí je také česká Asociace pro elektronickou komerci APEK. Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více