Spokojenost s životem ve městě souvisí s připojením
Zpráva mimo jiné zjistila, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.
„Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7 500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ prohlásil Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů.
V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.
Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn řekl: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.“
„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ dodal Björn.