Slováci si nákupy v e-shopech oblíbili

25. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Mediaresearch)
Téměř polovina slovenských zákazníků nakupuje přes internet alespoň pětkrát do roka. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch Slovakia splnil online nákup očekávání u více než 90 % respondentů.
Foto: Sxc.hu

Nakupování na internetu aktivně využívá naprostá většina slovenské internetové populace. Podle průzkumu nakupuje online alespoň jednou za čtvrt roku více než polovina z nich. Zákazníci internetových obchodů mají s on-line nakupováním dobré zkušenosti. Více než 62 % respondentů uvedlo, že nákup na internetu splnil jejich očekávání, další třetina dotázaných dokonce měla s nákupem na internetu ty nejlepší zkušenosti. Jen nízké procento slovenských zákazníků má s nakupováním online zkušenost negativní.

Nejčastěji nakupovanými produkty na internetu jsou knihy, oblečení a obuv, které za poslední rok nakoupilo více než 40 % internetových zákazníků. Čtvrtina pak během roku přes internet nakoupila mobily nebo jiné komunikační přístroje, počítače, notebooky či hardware. V porovnání s předchozími roky se přes internet nakupuje více právě oblečení a obuv, mobily, ale i hračky a dovolené. Naopak mírný pokles zaznamenaly vstupenky na události a erotické zboží. Nákupní zvyklosti jsou v rámci pohlaví rozdílné. Muži nejčastěji nakupují knihy a ženy oblečení a obuv.

Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Infografika: 47 % internetové populace v ČR jednou měsíčně nakupuje online

26. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Nejoblíbenějším zbožím je oblečení a obuv, ale také elektronika. Vychází to z aktuálního výzkumu Ecommerce 2013, kterou v ČR provedla společnost Mediaresearch. Čtěte více

Sdílet obchodní aktivity e-shopu na Facebooku se vyplatí

6. 8. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Přestože na sociálních sítích lidé meziročně vykazují nižší aktivitu, jejich zájem o ně se nesnižuje. Mezi nejoblíbenější komunitní servery v Česku patří Facebook, YouTube a Spolužáci.cz. Zjistila to společnost Mediaresearch. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Elektronika se na slevových serverech prodává na 4. místě

25. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Na slevových serverech zákazníci nejčastěji nakupují vouchery do restaurací a barů. Slevové servery se stále těší velké oblibě, i když v meziročním srovnání došlo k mírnému poklesu pravidelného sledování těchto serverů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Infografika: V domácnostech převládají CRT televizory

11. 4. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mediaresearch)
Po CRT televizorech (56 %), následují LCD (41 %), plazmové (10 %) a LED (6 %) modely. Televizor vlastní v České republice 96 % domácností a v průměru je starý 5,9 roku. Čtěte více