Slováci si nákupy v e-shopech oblíbili
Nakupování na internetu aktivně využívá naprostá většina slovenské internetové populace. Podle průzkumu nakupuje online alespoň jednou za čtvrt roku více než polovina z nich. Zákazníci internetových obchodů mají s on-line nakupováním dobré zkušenosti. Více než 62 % respondentů uvedlo, že nákup na internetu splnil jejich očekávání, další třetina dotázaných dokonce měla s nákupem na internetu ty nejlepší zkušenosti. Jen nízké procento slovenských zákazníků má s nakupováním online zkušenost negativní.
Nejčastěji nakupovanými produkty na internetu jsou knihy, oblečení a obuv, které za poslední rok nakoupilo více než 40 % internetových zákazníků. Čtvrtina pak během roku přes internet nakoupila mobily nebo jiné komunikační přístroje, počítače, notebooky či hardware. V porovnání s předchozími roky se přes internet nakupuje více právě oblečení a obuv, mobily, ale i hračky a dovolené. Naopak mírný pokles zaznamenaly vstupenky na události a erotické zboží. Nákupní zvyklosti jsou v rámci pohlaví rozdílné. Muži nejčastěji nakupují knihy a ženy oblečení a obuv.
Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.