Infografika: 47 % internetové populace v ČR jednou měsíčně nakupuje online

26. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Nejoblíbenějším zbožím je oblečení a obuv, ale také elektronika. Vychází to z aktuálního výzkumu Ecommerce 2013, kterou v ČR provedla společnost Mediaresearch.

Lidí, kteří uskutečňují na internetu alespoň jeden nákup ročně, je už 90 %. Téměř polovina respondentů pak uvedla, že online nakupuje alespoň jednou za měsíc. Někteří, přesněji 6 % zákazníků, si ale pořizuje zboží online i jednou za týden. Čím dál oblíbenější je také uskutečňování online nákupů prostřednictvím smartphonů a tabletů, které umožňují pohodlné připojení na internet – už čtvrtina majitelů těchto přístrojů v průzkumu uvedla, že tímto způsobem v minulosti na internetu nakoupila.

A jaké zboží zákazníci nakupovali za poslední rok nejvíce? Až polovinu nákupů tvořilo oblečení a obuv, oblíbená je ale i elektronika: počítače, notebooky a hardware, dále sportovní oblečení a vybavení a mobily či mobilní zařízení.

Z průzkumu také vyplynulo, že až 80 % internetových zákazníků při výběru internetového obchodu zohledňuje recenze ostatních uživatelů.

Co se týče kvality služeb e-shopů, je s ní naprostá většina českých zákazníků spokojená. Špatné zkušenosti s on-line nákupy má pouze 1 % zákazníků – ti pak jako nejčastější důvody nespokojenosti uvádějí dlouhou dobu doručení, problémy s dodáním zboží, nespokojenost s doručeným produktem nebo chybné informace na stránkách e-shopu.

Štítky: 

Podobné články

Sdílet obchodní aktivity e-shopu na Facebooku se vyplatí

6. 8. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Přestože na sociálních sítích lidé meziročně vykazují nižší aktivitu, jejich zájem o ně se nesnižuje. Mezi nejoblíbenější komunitní servery v Česku patří Facebook, YouTube a Spolužáci.cz. Zjistila to společnost Mediaresearch. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Slováci si nákupy v e-shopech oblíbili

25. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Mediaresearch)
Téměř polovina slovenských zákazníků nakupuje přes internet alespoň pětkrát do roka. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch Slovakia splnil online nákup očekávání u více než 90 % respondentů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Elektronika se na slevových serverech prodává na 4. místě

25. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Na slevových serverech zákazníci nejčastěji nakupují vouchery do restaurací a barů. Slevové servery se stále těší velké oblibě, i když v meziročním srovnání došlo k mírnému poklesu pravidelného sledování těchto serverů. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Infografika: V domácnostech převládají CRT televizory

11. 4. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mediaresearch)
Po CRT televizorech (56 %), následují LCD (41 %), plazmové (10 %) a LED (6 %) modely. Televizor vlastní v České republice 96 % domácností a v průměru je starý 5,9 roku. Čtěte více