Sdílet obchodní aktivity e-shopu na Facebooku se vyplatí

6. 8. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Přestože na sociálních sítích lidé meziročně vykazují nižší aktivitu, jejich zájem o ně se nesnižuje. Mezi nejoblíbenější komunitní servery v Česku patří Facebook, YouTube a Spolužáci.cz. Zjistila to společnost Mediaresearch.

Největší nárůst návštěvnosti mezi českými komunitními weby zaznamenala Československá filmová databáze. Největší popularitě se těší sociální síť Facebook. Tuto sít znaní téměř všichni respondenti a až tři čtvrtiny z nich na ní mají vlastní profil.

Zajímavostí je, že podobně rozšířená je mezi českými internetovými uživateli sociální síť Spolužáci.cz, na které má profil 71 % respondentů – čím se ale Spolužáci.cz od Facebooku významně liší, je jejich návštěvnost: zatímco Facebook denně navštíví polovina respondentů, Spolužáky.cz navštěvuje jen 2,5 % dotázaných.

Nejnavštěvovanějším českým komunitním webem se v roce 2012 stala Československá filmová databáze (ČSFD). Ta se navíc může chlubit největším nárůstem návštěvnosti v letech 2011 a 2012.

Čím dál populárnější je v Česku také sociální síť Google+ - v roce 2012 se stala webem s největším procentuálním nárůstem počtu vlastníků účtů. Síť sdružující profesionály – Linkedin.cz - naopak patří mezi ty nejméně známé komunitní weby.

Podobné články

Které trendy aktuálně vládnou nákupům a čím se lidé nechají ovlivnit?

13. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR)
Sociální sítě, influenceři, nové technologie včetně umělé inteligence, zhýčkanost části zákazníků, vliv ekologie, ale i tlak na peněženku kvůli inflaci a zpomalování růstu ekonomiky. Některé trendy jdou v nákupním chování na první pohled proti sobě. Jaké jsou ty nejaktuálnější? Čtěte více

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Sociální sítě hrají v našich životech stále významnější roli. A to nejen v oblasti zábavy nebo sdílení informací. Významně také ovlivňují to, co, jak a kde nakupujeme. Přestože v ČR objednávání přímo prostřednictvím tohoto zdroje příliš netáhne, jsou sítě významným dodavatelem zákazníků pro e-shopy. Jak prostřednictvím klasické reklamy, tak díky influencerům. Čtěte více

Infografika: Češi tráví čas na internetu nejčastěji vyhledáváním, sociální sítě jsou na třetím místě

26. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: AITOM)
Češi nejčastěji na internetu vyhledávají informace (67 %), dále jej využívají k posílání e-mailů (57 %), k návštěvě sociálních sítí (53 %) a čtení online zpravodajství (40 %). Čtěte více
Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media

Jaké budou trendy na sociálních sítích v roce 2017?

10. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Máme za sebou velmi dynamický rok 2016, který byl plný novinek, vývoje a změn i na poli sociálních sítí. Asi nejzajímavější byl souboj Facebook vs. Snapchat, kdy Facebook „okopíroval“ dvě funkce svého konkurenta. Nejdříve implementoval do Instagramu Stories a následně přidal do svého Messengeru stěžejní funkci pro časově omezené sdílení příspěvků. Tento souboj tak definoval jasnou zprávu od uživatelů – baví nás videa, krátké, výstižné a vtipné posty a nudí nás text a staré platformy. Čtěte více