Infografika: Češi tráví čas na internetu nejčastěji vyhledáváním, sociální sítě jsou na třetím místě
e zvyšujícím se věkem klesá počet lidí, kteří několikrát denně vyhledávají na internetu. Nejvíce online hledají mladí lidé ve věku 18 až 29 let (75 %), lidé ve věku 30 až 44 let (68 %) o něco méně, nejméně pak lidé ze skupiny 45 až 59 let (57 %).
Online zpravodajství se těší oblibě u téměř poloviny Čechů. Největší rozdíly lze zaznamenat mezi muži a ženami. Zprávy na internetu čte několikrát denně 46 % mužů, u žen je to jen 35 %. Muži se také více zajímají o rychlost svého připojení, pouze 17 % z nich tyto informace nezná.
Čím vyšší dosažené vzdělání, tím více lidé využívají e-mailovou komunikaci. Svůj e-mailový účet denně používá 75 % lidí s vysokoškolským diplomem, lidí bez maturity je ve srovnání s tím o více než třetinu méně (49 %). Více než 50 % lidí ve všech věkových skupinách kontroluje e-mail několikrát denně.
Sociální sítě jsou až na třetím místě
Sociální sítě, jako jsou primárně Facebook, Twitter, Google+ a další, využívají v Česku více ženy než muži, a to v poměru 64 % ku 43 %. Se zvyšujícím se věkem klesá u Čechů zájem o sociální sítě - několikrát denně je na sociálních sítích 73 % mladých lidí ve věku 18 až 29 let, dále 54 % Čechů ve věku 30 až 44 let, starších 45 let už jen 31 %.
Obdobnou klesající tendenci má užívání platforem internetových televizí a YouTube, avšak s tím rozdílem, že jsou i pro mladší ročníky méně atraktivní než sociální sítě. Videa na YouTube sleduje 34 % lidí z kategorie 18 až 29 let a pouze šest procent lidí starších 45 let a mladších 59 let.
Budoucnost chování Čechů na internetu?
“Můžeme říci, že výsledky průzkumu se odráží v nastavení online marketingu různých značek. Značky cílící na mladší generaci, inzerují převážně na Facebooku či Instagramu. Vzhledem k nastolenému trendu tak lze do budoucna očekávat ještě větší zacílení na tuto generaci, například také prostřednictvím větší personalizace a použití dalších podpůrných nástrojů,” uvedl Pavel Houser, výkonný ředitel agentury AITOM.
Pavel Houser odhaduje, že v příštích letech může podíl Čechů, kteří jsou na internetu aktivní několikrát denně, překročit hranici 80 %. V souvislosti s reakcí firem a značek na tuto situaci tak půjde o jednodušší segmentaci a masivnější zacílení na požadované potenciální zákazník. Čechů, kteří na internetu nakupují několikrát týdně, je již dnes 27 %.