SAP představil řešení Business Data Cloud a vlastní AI agenty
„SAP Business Data Cloud umožní plně využít potenciál podnikových dat pro AI,“ řekl generální ředitel společnosti SAP Christian Klein. „Spojuje naše zkušenosti s klíčovými podnikovými procesy a odborné znalosti Databricks v oblasti datového inženýrství, aby mohly podniky vytěžit data více než kdy dřív.“
Nové řešení od největší technologické firmy v Evropě nabídne podnikům možnost pracovat s daty napříč jednotlivými odděleními od financí, dodavatelských řetězců až po řízení lidských zdrojů. Uživatelé získají přístup k datům bez složitého převádění z jednoho systému do druhého, čímž se zachová i původní kontext daných informací.
Pro obchodní ředitele to znamená, že při hodnocení vlivu rostoucí inflace na ziskovost získají komplexní finanční přehled na základě propojení relevantních externích dat, jako je index spotřebitelských cen, s hlavní účetní knihou, nákladovými centry a dalšími interními informacemi.
„Každá firma usiluje o maximální využití svých dat a vyšší návratnost investic do AI,“ uvedl Ali Ghodsi, spoluzakladatel a generální ředitel Databricks. „Naším cílem se SAP je sjednotit data bez ohledu na formát či umístění, což usnadní jejich správu, analýzu nebo tvorbu specifických AI aplikací.“
Součástí Business Data Cloud jsou i tzv. insight apps – aplikace, které prostřednictvím datových produktů a AI modelů umožňují práci s daty v reálném čase a nabízejí pokročilé analytické funkce a plánování. „Datové produkty SAP společně s nástroji Databricks nám pomohou vytvářet přesnější scénáře budoucího vývoje, efektivněji využívat AI a celkově vylepšit naše stávající systémy,“ poznamenal Markus Hartmann, regionální technologický ředitel společnosti Henkel.
Novinka se dotkne i asistenta SAP Joule s generativní AI. Přístup k jednotnému zdroji klíčových dat zlepší práci s procesy a zefektivní využití AI agentů pro komplexní úlohy, jejichž řešení vyžaduje data z různých zdrojů.
Softwarová společnost představuje i své vlastní AI agenty, kteří budou řešit zadání prostřednictvím vzájemné spolupráce. V oblasti financí se očekává zrychlení zpracování pohledávek a zlepšení peněžních toků, zatímco oddělení prodeje využije nové AI agenty k efektivnějšímu řešení reklamací a zákaznických dotazů. SAP rovněž mezi novinkami uvedl novou platformu, která umožňuje zákazníkům vytvářet a nasazovat vlastní AI agenty vedle již dostupných řešení.