Při sledování TV brouzdáme po sociálních sítích

13. 9. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Ericsson)
Výsledky průzkumu Ericssonu ukazují, že tzv. sociální televize se stává masovým fenoménem. Každý týden totiž 62 % spotřebitelů během dívání se na televizi sleduje také sociální média, za jeden rok tak jejich počet vzrostl o 18 %.

Podíváme-li se na spotřebitele podle pohlaví, zjistíme, že této činnosti se věnuje 66 % žen ve srovnání s 58 % mužů. 25 % spotřebitelů používá sociální média k diskuzím o právě sledovaných pořadech.

Niklas Rönnblom, hlavní poradce oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů, prohlásil: „Jelikož 67 % spotřebitelů používá ke sledování televizního vysílání nebo videa chytré telefony, tablety nebo notebooky, jsou mobilní zařízení důležitou součástí zážitků ze sledování televize. 60 % spotřebitelů dále uvádí, že každý týden využívají služby televizního obsahu na vyžádání. Roste obliba sledování televize za pohybu – 50 % času stráveného sledováním televize nebo videa na chytrých telefonech se odehrává mimo domov; nárůst tohoto typu sledování televize usnadňuje vysokorychlostní mobilní připojení.“

Přestože se chování a požadavky spojené se sledováním televize mění, pouze 7 % spotřebitelů uvádí, že si v budoucnosti sníží předplatné televize. Ve skutečnosti dochází k tomu, že namísto omezování výdajů jsou spotřebitelé ochotni zaplatit za komfortnější zážitky ze sledování televize více peněz: 41 % spotřebitelů prohlašuje, že jsou ochotni platit za televizní a video obsah ve vysokém rozlišení.

Více než polovina spotřebitelů chce mít možnost zvolit si vlastní obsah televizních pořadů nebo videa. Niklas Rönnblom dodal: „S rostoucím počtem obrazovek a služeb lidé dychtivě hledají snadno použitelnou, sdruženou službu, která vše sloučí do jednoho místa. Tato služba by spotřebitelům měla umožnit kombinovat tradiční televizní vysílání s televizním obsahem na vyžádání, včetně živých přenosů, usnadňovat vyhledávání obsahu, zužitkovat hodnotu sociální televize a poskytovat bezproblémový přístup napříč různými zařízeními.“

Štítky: 

Podobné články

Telekomunikační trh ve střední Evropě roste

26. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Telekomunikační trh ve střední a východní Evropě podle průzkumu společnosti Ericsson roste, a to zejména díky vzrůstajícímu používání smartphonů a mobilních aplikací. Důraz na telekomunikační sektor se přesouvá ze základních služeb, jako jsou hlasové služby a SMS, na okamžité zprávy, internetové telefonování (VoIP), přehrávání hudby nebo videí a mobilní platby. Čtěte více

Deset spotřebitelských trendů pro rok 2017

21. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Podle průzkumu společnosti Ericsson budou důležitými tématy následujícího roku AI a virtuální realita. Spotřebitelé očekávají přerod umělé inteligence z asistentů na manažerské pozice a podle průzkumu chce AI poradce při práci 35 % pokročilých uživatelů. Virtuální realita je na vzestupu dlouhodbě, zájem by se měl zvyšovat i o doplňky komunikující s virtuálními objekty. Čtěte více

Internet věcí předběhne telefony v počtu připojených zařízení

13. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Stále více skloňovaný fenomén Internetu věcí by měl do roku 2021 navýšit počet připojených zařízení až na 16 miliard. Do roku 2018 navíc předběhne i mobilní telefony. Čtěte více

Data pravidelně sdílí 70 % uživatelů, přestože se obává jejich úniku a zneužití

30. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie, 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety. Více než polovina (53 %) uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí. Čtěte více