Preferují Češi e-shop, či kamennou prodejnu?
Největším lákadlem je úspora času, pestrá nabídka a možnost porovnání cen. Řada zákazníků však nákup na internetu kombinuje s osobním odběrem zboží přímo na prodejně. Trendy reflektují také prodejci, což dokazuje i to, že donedávna konzervativní česká společnost Expert Elektro již také ustupuje od striktních zásad a přestává se bránit nákupům online.
Snaha ušetřit a nakoupit co nejvýhodněji vede Čechy k rostoucí oblibě nakupování online, které jim umožňuje porovnávat nabídky a ceny v pohodlí domova. „Většina našich klientů je stále spíše konzervativní a zboží si vybírají přímo na prodejně. Přibývá ale i těch, kteří si zboží zakoupí online,“ nastiňuje situaci v segmentu elektra Petr Hulec, internet sales manager sítě elektroprodejen Expert Elektro.
Na internetu obecně častěji nakupují muži, kteří jsou zarytými odpůrci nákupních pochůzek. „Řada našich zákazníků kombinuje obě možnosti. Zboží si nejdříve vyberou v e-shopu, následně si ho ale vyzvednou přímo na prodejně. Mají tak jistotu, že nepřijedou naprázdno a zboží tam na ně bude čekat,“ uvedl Petr Hulec ze společnosti Expert Elektro.
Důvodů, proč někteří lidé stále preferují kamenné obchody, je hned několik. Starší generace si z historického hlediska ani jinou formu nakupování neumí představit, mladší zase často nevěří bezpečnostním opatřením při platbě kartou. I to je příčinou, proč většina zákazníků e-shopů využívá doručení zboží na dobírku nebo si ho vyzvedne v prodejně. V obou případech tak mohou platit až osobně při převzetí. Dalšími faktory, které je vedou do kamenného obchodu, jsou možnost si zboží vyzkoušet, osahat si ho či poradit se o výběru s prodavačem.