Predikce vývoje online nakupování ve světě i u nás
V USA online retail bude svým růstem překonávat klasické kamenné prodejny, jako tomu bylo doposud. Popularitu online nakupování zvýšil rozvoj smartphonů a tabletů, díky kterým tráví lidé více času online, a mají tak více nákupních příležitostí. Řada klasických retailů také výrazně investovala do svých online prodejních kanálů a nabízejí hybridní služby kombinující online/offline přístup, jako je například vyzvedávání online objednávek v kamenných pobočkách.
„Stejný trend je patrný i v České republice, kde velcí kamenní prodejci rozbíhají své internetové pobočky a obráceně, internetoví obchodníci otvírají kamenné prodejny či výdejny,“ uvedla Jitka Součková, tisková mluvčí Kasa.cz.“
Podle odhadů agentury Forrester a Shop.org zaměstnává e-commerce v USA 400 tisíc lidí s předpokladem růstu na více než půl milionu do roku 2017. Česká republika také zažívá v oblasti online nakupování a e-shopů velký boom, ovšem historicky je v oblasti lidských zdrojů tento segment nastaven na maximální efektivitu, proto se žádný výrazný nárůst zaměstnanců v internetových obchodech očekávat nedá.
V západní Evropě se bude e-commerce podle Forresteru nejvíce rozvíjet ve Španělsku a v Itálii (očekává se růst 18 % resp. 16 %), nejslabší růst, v průměru o 9 %, bude v Nizozemí. Online nakupováním saturované trhy, jako Velká Británie, Německo, Francie a Skandinávie budou růst o 10 až 11 %. Letos bude největším trhem v této oblasti Velká Británie (45 miliard eur), následovaná Německem (31 miliard eur) a Francií (21 miliard eur). Podle informací sdružení APEK vloni české e-shopy utržily vloni 43 miliard korun (1,7 miliardy eur) a o rok dříve 37 miliard.