Kasa.cz: LED TV ovládly trh
„Trend v segmentu televizorů je jasný - LED TV jsou již v současné době cenově tak nízko, že technologicky starší LCD televizory se spotřebitelům jednoduše nevyplatí kupovat,“ vysvětlila Jitka Součková, tisková mluvčí Kasa.cz. LED technologie je přitom vlastně inovací LCD obrazovky, kdy zdrojem světla v televizoru jsou namísto tradičních katodových trubic LED diody. Výsledkem jsou hlubší barvy, vyšší kontrast a nižší spotřeba elektrické energie.
Meziroční porovnání proto ukazuje, že zatímco ještě minulé jaro tvořily klasické LCD televize víc jak čtvrtinu prodejů, dnes je to jen 0,5 %. Výrazný pokles od začátku roku zaznamenaly i plazmy, které z lednových téměř 10 % padly v březnu 2013 na pouhé 1,3 %. „I přesto mají plazmové televize stále své fanoušky. Jejich výhodou oproti LCD TV je možnost sledovat obraz z jakéhokoliv úhlu, nevýhodou zase vyšší spotřeba. Tato technologie je dnes spíš doménou větších úhlopříček a díky lepšímu podání černé barvy a rychlejší odezvě ji zákazníci ocení především při sledování filmů,“ komentovala Součková a dodala, že moderní LED televizory se kvalitou obrazu již téměř dokáží vyrovnat.
Okrajovou záležitostí u nás stále zůstávají 3D televizory. „Nabídka různých modelů a technologií se v tomto segmentu sice stále rozšiřuje, ale vyšší ceny a především malá nabídka skutečného 3D obsahu české spotřebitele zatím pro tuto inovaci příliš nenadchly,“ řekla Jitka Součková.
Nejprodávanější úhlopříčkou je v letošním roce 32 palců (82 cm), výrazný zájem je také o televizory s úhlopříčkou 42 palců, méně pak již o 22, 40 a 47palcové modely. Nejprodávanějšími značkami jsou na Kasa.cz Gogen, Samsung, LG a Hyundai. Mezi značkami, které zákazníci na webu hodnotí nejlépe, figurují, kromě zmíněných, ještě Panasonic a Phlips.
Televizory se tradičně nejlépe prodávají před vánočními svátky. Další výkyv bývá patrný i před Olympiádou či Eurem. Mistrovství světa v hokeji je sice také vyhledávaná sportovní událost, ovšem ve srovnání s předchozími dvěma sportovními svátky znamená pro obchodníky s elektronikou menší nárůsty prodejů, a to zhruba jen o 11 % oproti průměrným prodejům daného období.