Kasa.cz: Internetové nákupy letos vyvrcholí dvakrát
Dnem, kdy k předvánočním online nákupům přistupuje nejvíce zákazníků, je obecně pondělí. Nejvíce objednávek je pak uskutečněno kolem 21. hodiny večer. Internetový portál Kasa.cz v pondělí 9.12. zaznamenal z týdne na týden nárůst návštěv o třetinu a tržeb o polovinu. V meziročním srovnání s loňským vrcholem online nákupů tento den evidovala Kasa.cz šestinový pokles návštěv, avšak téměř 10% nárůst tržeb.
Prodeje přitom konstantně rostou již zhruba měsíc, impulsem pro masivnější nákupy se stala intervence ČNB a s ní související pokles hodnoty české koruny vůči euru. „Silnější prodeje začaly opravdu bezprostředně po devalvaci. Zákazníci měli strach ze zdražování, a proto kupovali zboží, jehož pořízení třeba již delší dobu odkládali. Dobře se prodávaly především televizory a notebooky,“ uvedla Andrea Čižmářová, marketingová ředitelka Kasa.cz a dodala: „My disponujeme rozsáhlými skladovými zásobami, takže se zákazníci vyšších cen zatím obávat nemusejí.“
Ve srovnání s víkendem na přelomu měsíce listopadu a prosince došlu o víkendu 7. a 8. prosince na obchodním portále Kasa.cz k více než 30% nárůstu tržeb. Návštěvnost portálu přitom silně rostla už celý minulý týden. Je tedy patrné, že zákazníci začali zboží prohlížet a vybírat. Dnes se proto očekává první vlna hlavní nákupní horečky.
Stejně jako v loňském roce, i letos s sebou vánoční nákupy nesou jeden fenomén - lidé si vybírají zboží na internetu a následně si je vyzvedávají osobně na prodejnách. Dokumentuje to i skutečnost, že podíl osobních odběrů při nákupech na Kasa.cz se aktuálně pohybuje na 60 %. Napomáhá tomu určitě i fakt, že Kasa.cz jako jeden z mála velkých internetových obchodů nevybírá za odběr v prodejně žádný poplatek.
Jasným prodejním hitem letošních Vánoc jsou na Kasa.cz tablety a chytré mobilní telefony. Dobře se prodávají i holicí strojky. V prodejnách Kasahouse jsou populární i další produkty: v Praze například čtečky elektronických knih, v Brně presovače a v Ostravě kosmetika.