Povědomí o značce Lenovo roste ve všech segmentech

10. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo a TNS Aisa)
Podle průzkumu povědomí o značce dosahuje spontánní znalost značky Lenovo v kategorii notebooků 75 % a je tak nejznámější značkou těchto zařízení u nás. Podpořená znalost značky dokonce překročila hranici 90 %. V segmentu tabletů si značku Lenovo vybaví téměř dvakrát více lidí než před dvěma lety. Největší nárůst Lenovo zaznamenalo u mobilních telefonů.

Ve srovnání s loňským rokem vzrostla spontánní znalost mobilních telefonů značky o 20 %, podpořená znalost dosahuje necelých 80 %.

„Lenovo je v segmentu notebooků a tabletů stabilní a zavedenou značkou. Kategorie mobilních telefonů je pro nás od podzimu 2014, kdy jsme tyto produkty oficiálně uvedli na český trh, velkou výzvou. Jsme proto rádi, že se tak rychle dostávají do povědomí zákazníků,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka společnosti Lenovo v České republice.

Sázka na více režimů

Podle výsledků průzkumu TNS Aisa znají tři čtvrtiny dotázaných lidí notebooky značky Lenovo. Oproti loňskému roku vzrostla spontánní znalost značky o 8 %. Téměř dvě třetiny respondentů označily Lenovo jako první značku, o které při nákupu nového notebooku uvažují, což je skoro dvakrát více než v roce 2014. Stále více populární jsou také vícerežimové notebooky (s těmi mají zkušenost necelé čtyři pětiny respondentů), například zařízení Lenovo Yoga.

„Koncept Yoga stírá hranice mezi kategoriemi notebooků a tabletů a umožňuje uživatelům flexibilnější práci při využití více režimů použití. Těší nás, že více jak polovina respondentů zná notebooky řady Lenovo Yoga. Nejvíce osobních zkušeností s nimi mají mladí lidé do 26 let, kteří je mohou využít například při studiu nebo na cestách,“ řekla Lucie Hajdová.

Lenovo zlepšilo svou pozici na trhu i v kategorii tabletů. Spontánní znalost značky vzrostla za poslední dva roky z 36 na 62 %, podpořená znalost nyní dosahuje 83 %. Ve srovnání s obdobím před dvěma lety si Lenovo také polepšilo ve spotřebitelských preferencích při výběru nového tabletu. Jako první značku, o které by při nákupu nového tabletu uvažovali, označila Lenovo více než polovina respondentů, tedy téměř pětkrát více než v roce 2014.

O telefonu Lenovo uvažuje třetina lidí

Z průzkumu dále vyplynulo, že největší nárůst ve znalosti značky zaznamenalo Lenovo v segmentu mobilních telefonů. Ještě v loňském roce by o nákupu smartphonu Lenovo uvažovala pouze desetina uživatelů. V současnosti nad tím přemýšlí již necelá třetina. Nejčastěji uživatelé hodnotí mobilní telefony Lenovo jako moderní, elegantní a cenově dostupné.

Průzkum povědomí o značce zpracovala pro společnost Lenovo agentura TNS Aisa. Proveden byl v lednu 2016 na reprezentativním vzorku 300 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let.

Podobné články

Trh s počítači vkročil do turbulentního roku 2025 s dobrými výsledky

14. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle průzkumu společnosti IDC vzrostly dodávky osobních počítačů v prvním čtvrtletí roku 2025 o 4,9 % oproti předchozímu roku. Celosvětově se prodalo 63,2 milionu zařízení. Při pohledu na aktuální dění je však zřejmé, že odvětví osobních počítačů bude s největší pravděpodobností letos čelit celé řadě obtíží. Čtěte více

IDC snížilo prognózu prodeje osobních počítačů pro následující období

3. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
V důsledku hrozícího zvyšování amerických cel a oslabení nálady na trzích (především u spotřebitelů), společnost IDC snížila svou prognózu celosvětového prodeje PC v následujícím období. Pro rok 2025 se počítá s růstem o 3,7 % (na 273 milionu zařízení), v dalších letech by pak měl trh vždy růst přibližně o jedno procento. Čtěte více

Prodej počítačů i tabletů zaznamená letos růst, vliv AI je však zatím minimální

10. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovější prognózy společnosti IDC letos vzroste celosvětový trh s osobními počítači a tablety o 3,8 % na 403,5 milionu kusů. Zatímco pozornost se především díky marketingu zaměřenému na zařízení s umělou inteligencí v kombinaci s blížícím se ukončením podpory systému Windows 10 ubírá hlavně k počítačům, v prodejích výsledky za tento rok ovládnou tablety. Čtěte více

Globální prodej PC podle Gartneru ve třetím čtvrtletí 2024 klesl o 1,3 %

21. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle výsledků společnosti Gartner činily celosvětové dodávky osobních počítačů ve třetím čtvrtletí roku 2024 celkem 62,9 milionu kusů, což představuje 1,3% pokles oproti třetímu čtvrtletí roku 2023. Tento pokles přichází po třech po sobě jdoucích čtvrtletích meziročního růstu trhu. Navzdory poklesu však globální trh s osobními počítači směřuje k oživení. Čtěte více