Povědomí o značce Lenovo roste ve všech segmentech
Ve srovnání s loňským rokem vzrostla spontánní znalost mobilních telefonů značky o 20 %, podpořená znalost dosahuje necelých 80 %.
„Lenovo je v segmentu notebooků a tabletů stabilní a zavedenou značkou. Kategorie mobilních telefonů je pro nás od podzimu 2014, kdy jsme tyto produkty oficiálně uvedli na český trh, velkou výzvou. Jsme proto rádi, že se tak rychle dostávají do povědomí zákazníků,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka společnosti Lenovo v České republice.
Sázka na více režimů
Podle výsledků průzkumu TNS Aisa znají tři čtvrtiny dotázaných lidí notebooky značky Lenovo. Oproti loňskému roku vzrostla spontánní znalost značky o 8 %. Téměř dvě třetiny respondentů označily Lenovo jako první značku, o které při nákupu nového notebooku uvažují, což je skoro dvakrát více než v roce 2014. Stále více populární jsou také vícerežimové notebooky (s těmi mají zkušenost necelé čtyři pětiny respondentů), například zařízení Lenovo Yoga.
„Koncept Yoga stírá hranice mezi kategoriemi notebooků a tabletů a umožňuje uživatelům flexibilnější práci při využití více režimů použití. Těší nás, že více jak polovina respondentů zná notebooky řady Lenovo Yoga. Nejvíce osobních zkušeností s nimi mají mladí lidé do 26 let, kteří je mohou využít například při studiu nebo na cestách,“ řekla Lucie Hajdová.
Lenovo zlepšilo svou pozici na trhu i v kategorii tabletů. Spontánní znalost značky vzrostla za poslední dva roky z 36 na 62 %, podpořená znalost nyní dosahuje 83 %. Ve srovnání s obdobím před dvěma lety si Lenovo také polepšilo ve spotřebitelských preferencích při výběru nového tabletu. Jako první značku, o které by při nákupu nového tabletu uvažovali, označila Lenovo více než polovina respondentů, tedy téměř pětkrát více než v roce 2014.
O telefonu Lenovo uvažuje třetina lidí
Z průzkumu dále vyplynulo, že největší nárůst ve znalosti značky zaznamenalo Lenovo v segmentu mobilních telefonů. Ještě v loňském roce by o nákupu smartphonu Lenovo uvažovala pouze desetina uživatelů. V současnosti nad tím přemýšlí již necelá třetina. Nejčastěji uživatelé hodnotí mobilní telefony Lenovo jako moderní, elegantní a cenově dostupné.
Průzkum povědomí o značce zpracovala pro společnost Lenovo agentura TNS Aisa. Proveden byl v lednu 2016 na reprezentativním vzorku 300 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let.