Povědomí o značce Lenovo roste ve všech segmentech

10. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo a TNS Aisa)
Podle průzkumu povědomí o značce dosahuje spontánní znalost značky Lenovo v kategorii notebooků 75 % a je tak nejznámější značkou těchto zařízení u nás. Podpořená znalost značky dokonce překročila hranici 90 %. V segmentu tabletů si značku Lenovo vybaví téměř dvakrát více lidí než před dvěma lety. Největší nárůst Lenovo zaznamenalo u mobilních telefonů.

Ve srovnání s loňským rokem vzrostla spontánní znalost mobilních telefonů značky o 20 %, podpořená znalost dosahuje necelých 80 %.

„Lenovo je v segmentu notebooků a tabletů stabilní a zavedenou značkou. Kategorie mobilních telefonů je pro nás od podzimu 2014, kdy jsme tyto produkty oficiálně uvedli na český trh, velkou výzvou. Jsme proto rádi, že se tak rychle dostávají do povědomí zákazníků,“ uvedla Lucie Hajdová, marketingová manažerka společnosti Lenovo v České republice.

Sázka na více režimů

Podle výsledků průzkumu TNS Aisa znají tři čtvrtiny dotázaných lidí notebooky značky Lenovo. Oproti loňskému roku vzrostla spontánní znalost značky o 8 %. Téměř dvě třetiny respondentů označily Lenovo jako první značku, o které při nákupu nového notebooku uvažují, což je skoro dvakrát více než v roce 2014. Stále více populární jsou také vícerežimové notebooky (s těmi mají zkušenost necelé čtyři pětiny respondentů), například zařízení Lenovo Yoga.

„Koncept Yoga stírá hranice mezi kategoriemi notebooků a tabletů a umožňuje uživatelům flexibilnější práci při využití více režimů použití. Těší nás, že více jak polovina respondentů zná notebooky řady Lenovo Yoga. Nejvíce osobních zkušeností s nimi mají mladí lidé do 26 let, kteří je mohou využít například při studiu nebo na cestách,“ řekla Lucie Hajdová.

Lenovo zlepšilo svou pozici na trhu i v kategorii tabletů. Spontánní znalost značky vzrostla za poslední dva roky z 36 na 62 %, podpořená znalost nyní dosahuje 83 %. Ve srovnání s obdobím před dvěma lety si Lenovo také polepšilo ve spotřebitelských preferencích při výběru nového tabletu. Jako první značku, o které by při nákupu nového tabletu uvažovali, označila Lenovo více než polovina respondentů, tedy téměř pětkrát více než v roce 2014.

O telefonu Lenovo uvažuje třetina lidí

Z průzkumu dále vyplynulo, že největší nárůst ve znalosti značky zaznamenalo Lenovo v segmentu mobilních telefonů. Ještě v loňském roce by o nákupu smartphonu Lenovo uvažovala pouze desetina uživatelů. V současnosti nad tím přemýšlí již necelá třetina. Nejčastěji uživatelé hodnotí mobilní telefony Lenovo jako moderní, elegantní a cenově dostupné.

Průzkum povědomí o značce zpracovala pro společnost Lenovo agentura TNS Aisa. Proveden byl v lednu 2016 na reprezentativním vzorku 300 obyvatel České republiky ve věku od 15 do 50 let.

Podobné články

Globální prodej PC podle Gartneru ve třetím čtvrtletí 2024 klesl o 1,3 %

21. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle výsledků společnosti Gartner činily celosvětové dodávky osobních počítačů ve třetím čtvrtletí roku 2024 celkem 62,9 milionu kusů, což představuje 1,3% pokles oproti třetímu čtvrtletí roku 2023. Tento pokles přichází po třech po sobě jdoucích čtvrtletích meziročního růstu trhu. Navzdory poklesu však globální trh s osobními počítači směřuje k oživení. Čtěte více

Celosvětový prodej osobních počítačů ve 3. čtvrtletí mírně klesl

16. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Přestože globální ekonomika vykazuje známky oživení, celosvětové dodávky osobních počítačů se podle společnosti IDC během třetího čtvrtletí roku 2024 meziročně snížily o 2,4 % na 68,8 milionu kusů. Čtěte více

Prodej PC a tabletů v blízké budoucnosti podpoří poptávka v rozvojových regionech

25. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Nová prognóza společnosti IDC ukazuje, že dodávky osobních počítačů a tabletů v roce 2024 meziročně vzrostou o 2,6 % na 398,9 milionu kusů. Zatímco prodej PC zůstane meziročně na stejné úrovni (s 261 miliony kusů), trh s tablety meziročně vzroste o 7,2 %. Čtěte více

Partneři jsou překvapeni, jaká nabízíme řešení

18. 9. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASUS)
Michal Mostýn a Lubomír Novák z ASUSu představili novinky a zajímavosti z portfolia výrobce. Řeč byla také o oblíbených chromeboocích, all-in-one zařízení E1 a nevynechali jsme ani umělou inteligenci. Čtěte více