Počet nákupů z mobilů v ČR dosáhl nového maxima

19. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Češi stále více nakupují z mobilních telefonů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku díky tomu dosáhl podíl těchto zařízení na tržbách e-shopů nového maxima. Internetoví obchodníci se navíc mohou radovat z růstu celé e-commerce, který za první tři čtvrtletí přesáhl 24 %.

Aktuální údaje o stavu české e-commerce vycházejí z údajů konzultační společnosti Acomware. Z analýzy vyplývá, že ve třetím čtvrtletí růst obratu tuzemských e-shopů meziročně mírně zpomalil na aktuálních 13 %, celkově se ale za celý letošní rok zvýšil téměř o čtvrtinu. „Již teď je v podstatě jisté, že celá e-commerce letos poroste minimálně o 20 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. „Hlavním trendem, který pozorujeme, je ochota zákazníků využívat k nákupům mobilní telefon. Ve třetím čtvrtletí už mobily tvořily v e-shopech skoro 15 % návštěvnosti, něco málo pod sedm procent obratu a poprvé u nich dosáhla míra konverze jednoho procenta,“ dodal.

Od října navíc čekají tuzemské e-shopy nejdůležitější tři měsíce v roce. „Vánoce jsou již tradičně obdobím, na které se obchodníci dlouhodobě připravují. Letos by vedle kampaní neměly podcenit právě otázku optimalizace webů pro mobily. Zvyšuje se také poptávka po kvalitních službách,“ upřesňuje Penkala. Již dříve zveřejnil Acomware odhad růstu pro vánoční období, kde by si měly e-shopy meziročně přilepšit až o 25 %. Někteří obchodníci očekávají ještě výraznější růst – například Alza.cz odhaduje, že Češi letos utratí za dárky až o 40 % více peněz než loni.

Česká e-commerce ve 3. čtvrtletí 2015:

  1. Meziroční růst obratu českých e-shopů ve třetím čtvrtletí mírně zpomalil na 13 %.Pokud ale srovnáme první tři čtvrtletí letošního a loňského roku,celkový růst za rok 2015 dosahuje 24 %.
  2. Tržby z mobilů rostly a ve 3. čtvrtletí dosáhly s podílem 6,7 % nového maxima.
  3. Dominantní zůstávají nákupy ze stolních počítačů, jež se na tržbách podílely z více než 87 procent.Celkové tržby se ale nezvyšují – ve druhém i třetím čtvrtletí byly shodné.
  4. Nejrychleji rostl obrat nákupů z mobilních telefonů – meziročně o 46 procent. Tablety zaznamenaly růsto 35 %, PC o 9 %.
  5. Zvyšuje se taképodíl mobilů na návštěvnosti e-shopů, aktuálně tvořil 14,9procenta. Ve druhém čtvrtletí to bylo 11,6 procenta.
  6. Průměrná (celková) hodnota objednávky dosáhla 1 811 Kč při míře konverze 1,88 %.Nadále je cena nejvyšší u PC a nejnižší u mobilních telefonů.
  7. Míra konverze je nejvyšší u PC – 2,08 procenta. U mobilních telefonů došlo od počátku roku k pravidelnému růstu konverzního poměru. Konverze poprvé dosáhl jednoho procenta, což je historicky nejvíce.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více