Počet digitalizovaných netechnických firem roste, za světem ale stále zaostáváme

7. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pixelmate)
V roce 2010 celosvětově do implementace digitálních technologií investovaly čtyři procenta netechnologických společností, vloni již šlo o více než 22 %. V ČR se dle odhadů podíl netechnologických firem ochotných digitalizovat pohybuje kolem 15 %, což je téměř dvakrát více než před pěti lety.

Valuace světových společností, které investovaly do digitálních technologií, se zvýšila o 7 % až 21 % (a každým rokem roste až o 12 %), celkové příjmy pak o tři až devět %.

Z dat průzkumu Going Digital, který vypracovala Hardvard University, dále vyplývá, že investice do digitalizace dosáhnou v roce 2022 celosvětově téměř dvou bilionů dolarů. Za pět let by se tak investice měly zvednout o 16,7 %. Celosvětový vzestupný trend kopíruje dle Pixelmate také Česká republika. Tendence digitalizovat je u nás ale pomalejší, ačkoli si většina firem uvědomuje, že bez digitalizace ztratí efektivitu, a tím i konkurenceschopnost.

„Digitalizace ve smyslu ochoty inovovat u nás probíhá pomaleji než v zahraničí. Firmy ji totiž chápou jen jako nutné zlo. Tím se od zahraničí hodně lišíme. Firmy, které si včas uvědomily tlak na digitalizaci, mají výhodu. U nás v současné době digitalizuje asi jen 15 % středně velkých společností, a dokonce méně než 10 % korporátů, přičemž je k tomu většinou nutí samotný trh nebo konkurence. Nejblíže k zavádění nových technologii mají pochopitelně startupy. Z korporátů se nejvíce digitalizuje v bankovním a finančním odvětví, naopak nejvíce zaostávají přepravní firmy a gastro. Z naší zkušenosti také vyplynulo, že malé firmy z výrobních oborů nebo dopravní společnosti si neuvědomují, že potřeba digitalizovat se vztahuje také na ně,” řekl spoluzakladatel Pixelmate Matyáš Mandík.

Podle IDC bude v příštím roce 30 % firem vyčleňovat deset procent z příjmů pro naplňování své digitální strategie. U nás to bude zhruba poloviční počet firem, které budou ochotny vyčlenit 10 % svých příjmů.

Digital marketing institute zjistil, že 60 % profesionálů se bojí změny v souvislosti s digitalizací. Firmy se obávají výše finanční investice. Ačkoli důležitost a nezbytnost digitalizace si uvědomují.

Na otázku financování digitalizace není možné pohlížet v úrovni celkové investice. Je třeba si uvědomit, kolik peněz je potřeba na to, aby firma mohla například začít vydělávat v onlinu, a spočítat si profitabilitu takového kroku. Naše konkrétní zkušenost s jednou velmi známou sportovní značkou, která 20 let neřešila online, to potvrzuje. Když jsme této firmě automatizovali proces pro objednávání zboží od velkoodběratelů, hned po prvním měsíci jsme podíl online aktivit na celkových tržbách zvedli ze 4 % na 17 % a od té doby číslo neustále roste. U velkoodběratelů jsme zvedli nákupy o šest procent, což považuji za vynikající číslo,” doplnil Mandík.

Podobné články

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Asseco představilo širokou škálu inovací

30. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asseco Solutions )
Od zlepšování zákaznické zkušenosti až po analýzu regálů v obchodech. Od chytrých platebních služeb po inteligentní boty. Asseco představilo inovativní projekty v oblasti cloudu a umělé inteligence (AI), které byly dodány klientům z mnoha zemí Evropy. Čtěte více

Arrow nabídne digitální pracovní platformy Omnissa

29. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics podepsala celoevropskou smlouvu s poskytovatelem digitálních pracovních platforem Omnissa. Arrow tak bude svým partnerům poskytovat přístup k digitálním pracovním platformám na bázi AI, které se přizpůsobují způsobu práce uživatelů a současně optimalizují bezpečnost, IT provoz i náklady. Čtěte více

Jak digitalizují malé a střední podniky v Česku? Spoléhají na nové technologie v čele s AI agenty

22. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Malé a střední podniky se v České republice, potažmo v celé Evropě, potýkají s řadou problémů. Kromě stále zmiňovaných regulací a byrokracie tu jsou ale další významné faktory. Mezi ně patří složitější přístup ke kapitálu nebo problémy s adopcí technologií. Právě technologie přinášejí způsoby, jak růst rychleji navzdory nedostatku zdrojů i pracovních sil. Čtěte více