PayPal vrací poštovné

30. 10. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Společnost PayPal v ČR spustila službu Refunded Returns. Uživatelé PayPal díky ní mohou požádat o úhradu poštovného v případě vrácení zakoupeného zboží. Podle studie provedené společností Gemius by přitom o častějším nakupování online při případném vrácení zboží zdarma uvažovalo až 70 % Čechů.

Studie dále potvrdila, že čeští spotřebitelé vnímají možnost bezplatného vrácení zboží jako základní standard pro elektronické obchodování a důležitý faktor při rozhodování o zakoupení zboží online.

Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, tak nyní díky nové službě mohou bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Získávají tak ještě pohodlnější a bezpečnější prostředí pro nakupování od místních i zahraničních obchodníků. PayPal tak rozšířil program ochrany nakupujících a spotřebitele chrání od okamžiku nákupu až po případné vrácení zboží.

Filozofie služby PayPal Refunded Returns, která umožňuje nakupovat zcela bez obav, se již osvědčila například ve Francii, Španělsku, Itálii či Švédsku, kde dodává spotřebitelům odvahu plně využívat příležitostí, které nabízí elektronické obchodování. Proto bude tato služba nyní také poskytována v 15 zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky.

Český e-zákazník v roce 2014

Spotřebitelé v našem regionu nakupují stále více a jsou vnímáni jako uvědomělí zákazníci. Zatímco téměř 37 % Čechů nakupuje online asi jednou až dvakrát za tři měsíce, existuje také významná skupina spotřebitelů, kteří zboží objednávají online více než jednou měsíčně (16 %). Je důležité, že pro většinu z nás již není nakupování na internetu něco neobvyklého – nejenže se s ním zákazníci sžili, ale navíc jej dokáží maximálně využívat ve svůj prospěch. Nemělo by proto být překvapením, že i Češi očekávají standardy, které fungují v zahraničí. Elektronické obchodování má navíc obrovský předpoklad k růstu. Jak totiž ukazuje uvedený průzkum, zákazníci by byli ochotní nakupovat online ještě více, kdyby se neobávali problémů s případným vrácením nevyhovujícího zboží. A právě změna tohoto postoje a poskytnutí větší důvěry zákazníkům při online nakupování představuje hlavní myšlenku programu ochrany nakupujících, kterou nyní PayPal nabízí prostřednictvím své služby PayPal Refunded Returns.

I když poštovné představuje při online nakupování důležitý faktor (43 % Čechů zvažuje, zda nakoupit online, když mají zaplatit poštovné), 70 % respondentů by pravděpodobně nakupovalo více, kdyby bylo bezplatné alespoň případné vrácení zakoupeného zboží. 88 % Čechů věnuje při online nakupování pozornost tomu, zda se nabízí možnost bezplatného vrácení zboží a 26 % respondentů bylo již v loňském roce motivováno k nákupu online nabídkou bezplatného vrácení zboží. Zatímco téměř 55 % respondentů uvádí, že při online nakupování vítají možnost bezplatného vrácení zboží, pouhá 2 % Čechů tvrdí, že je to pro ně zcela nedůležité.

„Protože zákazníci dnes mohou zakoupit téměř cokoliv, aniž by museli opustit svůj domov či kancelář, není žádným překvapením, že jejich očekávání ohledně produktů, služeb a celkového dojmu z nakupování jsou mnohem vyšší než dříve,“ řekl Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Protože spotřebitelé, především ti z EU, ve stále vyšší míře nakupují v zahraničí, a to celosvětově, stávají se řešení jako PayPal Refunded Returns téměř okamžitě novým standardem. Rozpoznání a implementace podobných řešení s přidanou hodnotou není jen otázkou konkurenceschopnosti, ale také způsobem, jak zvýšit důvěru a ochranu spotřebitelů a podpořit tak růst elektronického obchodování ve střední a východní Evropě,“ dodal.

Nevyhovuje? Žádný problém

Služba PayPal Refunded Returns umožňuje prodejcům reagovat na potřeby jejich zákazníků, kteří žádají nejlepší možné podmínky. Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 Kč. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři jednoduché kroky:

  1. Stáhnout a vyplnit formulář;
  2. Přiložit nákupní doklad a podací lístek;
  3. E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal.

Díky nové službě se pak po dokončení krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během deseti dnů. I když se nikdy zcela nevyhneme riziku nutnosti vrácení zboží jako oblečení a módních doplňků například z důvodu nevhodné velikosti nebo jiné nesrovnalosti, nebude to již pro zákazníky ani prodejce představovat problém. V počátečním zkušebním období bude služba PayPal Refunded Returns aktivní do 31. prosince 2014.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více