Pandemie zformovala novou skupinu technologických lídrů

3. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Během pandemie se roztočila spirála zvyšování nároků na komplexnost aplikací a služeb na jedné straně, a ekonomické výsledky na straně druhé. Podle zprávy laboratoře AppDynamics společnosti Cisco se stírají hranice mezi provozem oddělení IT a obchodní strategií. To dalo vzniknout nové skupině technologických manažerů, jejichž cílem je prosadit inovativní, synergický pohled na vývoj aplikací a poskytování digitálních služeb.

V pořadí již čtvrtá zpráva Agents of Transformation (Hybatelé transformace) vychází z průzkumu ve 13 zemích pěti kontinentů. Šetření se účastnili IT experti z firem s ročním obratem přes 500 milionů dolarů. Tři čtvrtiny z nich uvedli, že zkušenosti získané během pandemie urychlily jejich kariéru. Alarmujícím zjištěním pak je, že u čtvrtiny firem se jejich IT oddělení nepodařilo vymanit z režimu „hašení problémů“ a věnovat se více strategickému plánování, respektive jeho nasazování do praxe.

Letošní zpráva se věnuje proměnám v oblasti IT v důsledku pandemických let. Report odhalil vznik nové skupiny technologických expertů, kteří se snaží čelit výzvám stírajícím hranice mezi obchodní strategií a fungováním IT. Aktuálním tématem je také potřeba vyhovět požadavkům zážitkové ekonomiky na zpřístupnění všech produktů digitálně, ale současně vyřešit problémy vyplývající ze zvýšeného rizika bezpečnostních hrozeb, rostoucí komplexnosti systémů, dat a aplikací, stejně jako zrychleného přechodu na hybridní práci a cloudová řešení.

„Laťka se stále zvyšuje. Během posledního roku jsme byli svědky, jak se mění význam toho, co znamená být hybatelem transformace. Tito lídři v oboru IT se snaží lépe porozumět, jak problémy v jejich oborech ovlivňují celkovou zkušenost uživatelů a aplikací. Přizpůsobují se změnám pomocí řešení, která pozitivně ovlivňují podnikání jako celek,“ shrnul nové trendy Liz Centoni, generální ředitelka Cisco pro strategii.

Pandemie zvýšila nároky

Podle zprávy se 74 % dotazovaných domnívá, že zkušenosti získané v průběhu posledních let urychlily jejich kariéru. Za lídry v podnikání se považuje dokonce 88 % z nich. Pouze 10 % technologických expertů však dosáhlo elitního statusu „Agent of Transformation“. To jsou lidé, kteří stojí za transformací svého oboru. V oblasti IT představují špičkové specialisty a vizionáře. Přicházejí s novým pohledem na aplikace a služby s vysokou užitnou hodnotou – přesně takové, jaké nyní vyžadují koncoví uživatelé a zákazníci. Jinými slovy: neustále online, bezpečné a přinášející výjimečnou uživatelskou zkušenost.

Respondenti vnímají zásadní změnu v roli technologických expertů, včetně nároků na dovednosti a zdroje potřebné k efektivní a odborné práci. Zároveň říkají, že nyní se potýkají s rostoucí složitostí a objemem dat napříč firemní infrastrukturou. Musí také řešit propojení masivně se rozšiřujícího portfolia cloudových služeb se stávajícími systémy a nástroji používanými uvnitř firmy.

Jaké změny přineslo uplynulé pandemické období?

  • 88 % dotazovaných věří, že se změnilo to, co znamená být technologickým expertem;
  • 84 % expertů říká, že se zvýšila laťka dovedností a vlastností, které definují hybatele transformace;
  • 66 % lidí uvádí, že je nyní obtížnější být hybatelem transformace;
  • 25 % přiznává, že jejich organizace zůstává uvízlá v reaktivním režimu, kdy místo strategických cílů řeší „hašení“ problémů.


Digitální transformace vyžaduje přehled o IT prostředí

Nejviditelnějším důsledkem digitální transformace je situace, v níž téměř každá společnost a organizace komunikuje s uživateli prostřednictvím webových a mobilních aplikací. Přechod na hybridní práci přinesl větší interakci s nástroji SaaS (Software as a Service) a webovými rozhraními. Zákazníkům toto prostředí přináší možnost snadno a rychle přejít na aplikaci nebo službu jiné značky. Naopak společnosti, které nedokáží rychle reagovat na vylepšování digitálních zážitků, riskují, že jim doposud věrní zákazníci odejdou.

Odborníci z IT dotazovaní v průzkumu AppDynamics jsou si vědomi dalekosáhlých důsledků těchto změn. Zároveň přiznávají, že s orientací v technických a provozních nejasnostech souvisejících s digitální transformací potřebují pomoc. Přesněji řečeno by ocenili nástroj poskytující jednotný přehled o IT prostředí, aby mohli lépe spravovat a optimalizovat dostupnost a výkon aplikací. To vyžaduje zaměřit se na investice do zabezpečení aplikací, nasadit nástroje pro sledování cloudových řešení a infrastruktury a vybudovat funkční propojení mezi IT a obchodem:

  • 71 % dotazovaných si myslí, že jejich organizace bude muset investovat do sledování nativních cloudových aplikací a infrastruktury;
  • 77 % IT expertů se domnívá, že kvůli upokojení potřeb zákazníků a zaměstnanců bude důležité v průběhu příštích 12 měsíců investovat do zabezpečení aplikací;
  • 84 % lidí uvádí, že potřeba udržovat výkon firemních aplikací je nyní důležitější než kdy dříve;
  • 85 % respondentů říká, že přístup „full stack observablity“ je klíčovým prvkem pro udržení tempa digitální transformace a inovací v jejich podniku.
Štítky: 
Digitalizace, AppDynamics, Cisco systems

Podobné články

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Asseco představilo širokou škálu inovací

30. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asseco Solutions )
Od zlepšování zákaznické zkušenosti až po analýzu regálů v obchodech. Od chytrých platebních služeb po inteligentní boty. Asseco představilo inovativní projekty v oblasti cloudu a umělé inteligence (AI), které byly dodány klientům z mnoha zemí Evropy. Čtěte více

Arrow nabídne digitální pracovní platformy Omnissa

29. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics podepsala celoevropskou smlouvu s poskytovatelem digitálních pracovních platforem Omnissa. Arrow tak bude svým partnerům poskytovat přístup k digitálním pracovním platformám na bázi AI, které se přizpůsobují způsobu práce uživatelů a současně optimalizují bezpečnost, IT provoz i náklady. Čtěte více

Jak digitalizují malé a střední podniky v Česku? Spoléhají na nové technologie v čele s AI agenty

22. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Malé a střední podniky se v České republice, potažmo v celé Evropě, potýkají s řadou problémů. Kromě stále zmiňovaných regulací a byrokracie tu jsou ale další významné faktory. Mezi ně patří složitější přístup ke kapitálu nebo problémy s adopcí technologií. Právě technologie přinášejí způsoby, jak růst rychleji navzdory nedostatku zdrojů i pracovních sil. Čtěte více