Obrat přes internet v roce 2013 v ČR byl 70 miliard korun

18. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
V oblasti B2C prodeje zboží a služeb došlo k dalšímu růstu online prodejů o 16,3 % na 363,1 miliardy eur. Vyplývá to ze statistik za rok 2013 připravených ve spolupráci se sdružením Ecommerce Europe a agenturou GfK.
Foto: Freeimages.com

„V roce 2014 předpokládáme v Evropě online obraty v hodnotě více než 425 miliard EUR. Podíváme-li se až do roku 2016, očekáváme dosažení hranic 625 miliard EUR. Pokračování růstu umožní jak zavedené e-commerce ekonomiky, tak také rozvoj prodeje po internetu v další zemích Evropy,“ prohlásil Wijnand Jongen, předseda výkonného výboru Ecommerce Europe.

V roce 2013 dosáhly nejvyšších e-obratů podle očekávání tři největší evropské ekonomiky – Velká Británie (107,1 miliard EUR), Německo (63,4 miliard EUR) a Francie (51,1 miliard EUR). V České republice tvořily obraty za prodej po internetu více než 70 miliard Kč, tedy 2,5 miliardy EUR.

Na konci roku 2013 nabízelo zboží či služby evropským zákazníkům více než 650 000 webových stránek. Jen v České Republice se odhaduje počet e-shopů na 35 000. Ať už přímo či nepřímo, evropská e-commerce poskytuje aktuálně zaměstnání dvěma milionům lidí.

„Prodej online v České Republice roste obdobně jako v Evropě v průměru o 15 až 20 %. E-commerce je jednoznačně jedním z tahounů ekonomického růstu nejen u nás a aktuální výsledky to zcela potvrzují,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více