O úspěchu webových stránek rozhodují i zvolené barvy
Na webu můžete mít sebezajímavější informace, ale pokud se zároveň významnou měrou nesoustředíte na barevnost stránek, návštěvníky na nich neudržíte. Barva má totiž obrovský vliv na lidské postoje a emoce. Když oči zahlédnou barvu, nastartují se procesy, které díky uvolňování hormonů způsobují kolísání nálady, emocí a výsledného chování. To je také důvod, proč designéři a marketéři vždy velmi uvážlivě vybírají správné barvy a design. Velký ohled berou také na to, pro koho co navrhují. Přitom stačí mít na mysli tři jednoduchá pravidla, díky nimž lze využít barvu k úspěchu. Jak zvolit ty správné barvy vašeho webu?
1. Vhodnost
Ze statistik společnosti Webnode vyplývá, že drtivá většina majitelů a provozovatelů webů si barevnost stránek vybírá na základě aktuální popularity barvy. Což je chyba. Barva by se totiž měla vybírat podle toho, zda je vhodná pro účely webových stránek a zda je k nim adekvátní. Každý, kdo si dá čas a popřemýšlí o cílovém publiku webu, má z poloviny hotovo. Je-li účelem přilákat lidi, kteří jsou spojeni s přírodou a klidem, je vhodné použít zelenou barvu. Pokud to mají být ti, kteří chtějí být vnímáni jako mladí nebo optimističtí, musí být web tónován do žluté barvy. Bude-li na webu prodáváno zboží, potom není vhodné používat černou barvu. Jestliže se cílové publikum cítí být dominantní nebo inklinující k luxusu, černá je naopak tou nejlepší barvou.
2. Ženy vs. muži
Barevné preference se mění na základě pohlaví. Většina lidí se mylně domnívá, že ženami milovaná barva je růžová. Není to tak. Preferují totiž především modrou, purpurovou a zelenou. Muži potom vítají modrou, zelenou a černou. Prokázáno bylo také to, že ženy jsou schopny vnímat mnohem více barev než muži, a s tím lze při návrhu designu webu velmi dobře pracovat.
3. Staří vs. mladí
Lidé různých věkových skupin mají na barvy různé reakce. Lidé ve vyšším věku pozitivně vnímají webové stránky s méně kontrastními barvami – lépe působí na jejich oči. Mladí na druhou stranu ocení živější a jasnější barvy. Rozlišovat mezi dospělým a mladým publikem pomocí vhodných barev pro každý web se tak vyplatí.