Neefektivní informační technologie ve firmách EU5 způsobují roční ztrátu 24 miliard eur

23. 3. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Výzkum společnosti Epson odhalil řadu nedostatků v řízení a distribuci informačních a tiskařských technologií ve firmách. Každý zaměstnanec má tak podle průzkumu v důsledku nefunkčnosti IT systémů a hardwaru časové prostoje o délce jeden týden ročně.

Výzkum provedený společností ColemanParkes se zaměřil na 1 250 středně velkých a velkých zástupců firem ve státech EU5 a zkoumal způsob, jakým se technologie - zejména tisk - nakupují, využívají a řídí.

Více než polovina firem očekává, že se rozpočet na IT v nadcházejících letech zvýší. Modernizaci IT plánuje v následujících letech 53 % podniků, přičemž 48 % z nich jako hlavní důvod uvádí potřebu zajistit funkčnost IT, kterou jim současné technologie nezaručují.

Lze však očekávat, že pouze čtvrtina plánovaného rozpočtu na IT bude věnována strategickému přezkoumání a výměně IT systémů.  Zbývající částka bude vyhrazena na údržbu, ad-hoc modernizace a řešení krátkodobých problémů. Téměř 70 % dotázaných společností připouští obavy, že se díky takto rozloženým investicím snižuje konkurenceschopnost a efektivita firem. Při dotazu na rozhodování o nákupu téměř polovina dotázaných podniků uvedla, že nemá samostatné odborné IT oddělení, které by určovalo výběr produktů. To může do jisté míry vysvětlovat, proč při dotazu na obecné problémy, které ovlivňují chod firmy podle jejich důležitosti, 76 % firem uvedlo na prvním místě „nedostatek vhodných IT technologií“.

Nespokojenost zaměstnanců s oblastí firemního tisku je zapříčiněna především časovými prostoji způsobenými údržbou tiskáren (57 % zaměstnanců je frustrováno údržbou). Dalších 48 % stresuje čas strávený čekáním ve frontě mimo firmu a nutnost opustit v časové tísni své pracoviště kvůli vyzvednutí vytištěných materiálů. Z podnikového hlediska se obavy týkající se tisku v současné době více zaměřují na okamžité náklady, jako jsou zejména výdaje na výměnu spotřebních materiálů.

David Šedina, national sales manager pro Českou republiku a Slovensko společnosti Epson Europe, uvedl: „Model centralizovaného tisku není vhodný pro každou firmu a má jasná omezení. Moderní pracoviště a menší pracovní skupiny vyhledávají flexibilitu, kterou nabízejí modely distribuovaného tisku. Zaměstnancům pak odpadá stres spojený s čekáním a nutnost opouštět pracoviště pro vyzvednutí vytištěných dokumentů.“

Firmy si uvědomují, že musí problémy efektivity IT řešit. V současné době přímo vlastní technologické systémy a hardware velká většina firem. Tiskárnami pak disponuje celých 72 %, přičemž 70 % z nich je řízeno interně. Při dotazu, zda to znamená přechod k  řízenému tisku, 60 % uvedlo, že určitě ano. Implementaci systému do dvou let plánuje 44 % dotázaných.

Podobné články

Prodej tiskáren a multifunkcí ve druhém čtvrtletí roku 2024 klesl o 1,5 %

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky tiskových zařízení se ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně snížily o 1,5 % na necelých 19,2 milionu kusů. Podle nových údajů společnosti IDC se rovněž meziročně snížila i celosvětová hodnota dodávek všech zařízení, a to o 6,6 % na 8,9 miliardy USD. Čtěte více

Celosvětový prodej tiskáren v prvním čtvrtletí roku 2024 klesl

10. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky tiskových periferií se v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně snížily o 17,6 % na 18,8 milionu kusů. Hodnota dodávek se v tomto čtvrtletí rovněž meziročně snížila, a to o 15,6 % na 9,3 miliardy USD. Čtěte více

Epson již celosvětově prodal přes sto milionů velkokapacitních inkoustových tiskáren

7. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Svou první inkoustovou tiskárnu s vysokokapacitními inkoustovými nádržkami Epson uvedl na trh v říjnu 2010 v Indonésii. V roce 2024 se tyto tiskárny již prodávaly v přibližně 170 zemích a regionech a celkový počet tiskáren tohoto výrobce s velkokapacitními inkoustovými nádržkami prodaných po celém světě aktuálně překročil 100 milionů kusů. Čtěte více

SWS získala distribuční smlouvu na spotřební materiál HP

7. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SWS)
SWS uzavřela distribuční smlouvu se společností HP na dodávky spotřebního materiálu této značky. Díky nové spolupráci SWS posílí svou pozici na trhu a rozšíří svou nabídku o širokou škálu originálního spotřebního materiálu HP včetně tonerových kazet, inkoustových kazet, tiskových hlav, papírů a dalších doplňkových produktů. Čtěte více