Klára Janečková (OKI): Osobní přístup je stále důležitý

12. 12. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková je v české pobočce OKI Europe obchodní manažerkou zaměřenou na sektor open channel, tedy převážně na resellery bez smluvního vztahu s OKI. Zároveň pomáhá rozvíjet tento sektor i v dalších evropských zemích. V letošním roce se stala součástí obchodního týmu OKI, který vede Jan Denkstein a o resellery v něm pečují obchodníci Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka.

Jak se mění poptávka po tiskových zařízeních? Co nabídnete zákazníkům v příštím roce?
Tiskárny OKI dodáváme prostřednictvím resellerů především do firem a institucí. Předpokládá se u nich dlouholetá střední až vyšší zátěž, a to se odráží i v poptávce, kdy kromě tlaku na nízké provozní náklady zákazníci požadují robustní zařízení s nízkou poruchovostí a rozšířenou zárukou, aby předešli zbytečným starostem a narušení běžného kancelářského provozu. To se týká i menších zařízení. Díky tomu, že řada dokumentů vzniká primárně digitálně, postupně se snižují i požadavky na digitalizaci papírových dokumentů, což umožňuje nasadit na některá místa, kde byly dříve multifunkce, samostatné tiskárny. Pro občasné kopírování či skenování jednotlivých stránek postačí mobil s vhodnou aplikací ve spojení s tiskárnou. Samozřejmě to neplatí pro celý trh, ale je to indikátor trendu, kam může část trhu směřovat. Tato změna se projevuje například už několik let v Japonsku, v mateřské zemi OKI.

V příštím roce chystáme dílčí vylepšení v rámci svého standardního portfolia tiskových zařízení pro kanceláře. Dále budeme rozvíjet segment průmyslového tisku s pětibarevnými tiskárnami pro produkční tisk a rostoucí trh tisku etiket a štítků.

Jakou podporu prodeje poskytujete resellerům?

Kromě standardního partnerského programu postaveného na prodejních cílech v současnosti běží ve spolupráci s distributory OKI i obratová promoakce pro všechny dealery. Je zaměřena na prodejce A4 i A3 modelů tiskáren a multifunkcí. Samozřejmě ráda sdělím každému dealerovi podmínky této nebo dalších promoakcí. Poskytujeme také podporu a poradenství resellerům při řešení individuálních nabídek zákazníkům, u některých zařízení již od jednoho kusu. V případě, že máte poptávku od zákazníka, ozvěte se mně nebo mým kolegům a pokusíme se najít řešení, jak nabídnout a prodat správnou tiskárnu. Kdo spolupracuje s OKI, ví, že se při řešení obchodních případů snažíme o osobní přístup.

Jaké modely OKI se nejvíce prodávají?

Největší zájem je přirozeně o A4 modely, ať už o černobílou řadu B400, nebo výkonnou barevnou tiskárnu C650dn. U ní jsou kromě velmi malých rozměrů zajímavé i provozní náklady. Ve své kategorii je výjimečná i tím, že se dodává se startovacími tonery CMYK na 3 000 stránek. Oproti konkurenci, která má zpravidla tisícistránkové startovací tonery, tak zákazník získá v ceně „navíc“ tonery za více než 3 000 korun. Při započtení této výhody je tiskárna OKI C650dn na trhu cenově vysoce konkurenční i ve srovnání s výrazně nižšími modely. Můj tip pro prodejce proto zní: Řekněte o této výhodě svým zákazníkům, určitě ji ocení, a pokud se pro OKI rozhodnou, dobře udělají. Reselleři přitom mohou získat zajímavou marži. A abych nezapomněla – po registraci má tiskárna navíc i bezplatnou on-site záruku na tři roky.

Samozřejmě, silní jsme také v segmentu A3 barevných LED/laserových tiskáren i multifunkcí, zejména v A3 tiskárnách jsme už řadu let lídrem trhu.

V jakém dalším segmentu OKI působí?

U nás jsou obecně známé spíše tiskárny, hlavně díky digitální LED technologii, celosvětově však tiskárny tvoří jen malou část produkce OKI. Skupina OKI se zaměřuje mimo jiné na bankomaty nebo různé bezpečnostní senzory. Například pro japonské dráhy monitorují vibrace mostů, stoupání vody a sesuvy půdy. Obejdou se bez potřeby napojení na energetickou síť, fungují na solární energii a na baterii vydrží až sedm dní. OKI se dlouhodobě věnuje také vývoji a výrobě speciálních mikročipů.

Štítky: 

Podobné články

Marcin Gaczor, business development manažer v Kingstonu

Marcin Gaczor (Kingston): Distributorům a resellerům zůstáváme věrní

3. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Kingston)
S Marcinem Gaczorem, business development manažerem společnosti Kingston, který má na starosti zastoupení značky na českém a slovenském trhu, jsme hovořili o nejnovějších trendech v segmentu operačních pamětí a úložišť. Zásadních novinek, které Kingston v nedávné době představil, nebo které brzy uvede na trh, je přitom více než dost… Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Hybridní kanceláře nové generace pod taktovkou HP Poly

22. 10. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: HP Inc.)
Radek Hadraba je v HP zodpovědný za produktovou řadu Poly, tedy kompletní portfolio pro vzdálenou spolupráci, a to u jednotlivců, nebo celých týmů. V rozhovoru se dozvíte, proč je nyní ideální čas zajímat se o videokonferenční řešení a produkty HP Poly. Čtěte více

ASBIS CZ: Michal Walica a představení týmu Consumer

17. 10. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: ASBIS CZ)
S Michalem Walicou se blíže podíváme na divizi Consumer společnosti ASBIS CZ a na to, jaké produkty nabízí portfolio celého jeho oddělení. Dozvíme se podrobnosti o tom, co Michal považuje za největší úspěchy a příležitosti jednotlivých značek. Více nahlédnout pod pokličku produktů nás nechají také produktoví manažeři z téhož oddělení. Čtěte více