Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu.

Zákazníkům pro využití služby stačí e-mailová adresa a platební karta, kterou zaplatí první třetinu platby. Z širších možností placení těží kromě zákazníků i e-shopy, přivádí jim totiž více klientů a zvyšují objem nákupů.

„Nákup na třetiny funguje na jednoduchém principu – vyberete zboží, vyberete způsob doručení, zadáte svou e-mailovou adresu a kartou zaplatíte první třetinu ceny. Zbylé dvě třetiny pak postupně zaplatíte v dalších dvou měsících. Rozložení je přitom úplně zdarma. Neutratíte tak tolik peněz najednou a máte více volných prostředků na další nákupy,“ popsal princip služby Jan Hanzlík, country manager Twista.

Nákup na třetiny tak nyní díky Twistu vyzkoušeli zákazníci na více než 1 000 českých e-shopech. U všech plateb se zákazníkům zobrazí možnost zaplatit nákup po třetinách, na kterou stačí kliknout a následovat instrukce. Můžou si přitom vybrat, zda se jim mají další dvě platby strhnout z karty automaticky, nebo jestli to udělají ručně.

„Nákup na třetiny se u našich spolupracujících e-shopů osvědčil. Díky němu vzrostla průměrná hodnota objednávky, dneska se pohybuje kolem 4 000 Kč, a díky naší službě se taky zvyšuje ochota zákazníků na e-shopech nakoupit – mohou si snáz pořídit dražší zboží, aniž by to zásadně zatížilo jejich měsíční rozpočet,” doplnil Hanzlík.

Nákup na třetiny je pro zákazníky zcela zdarma. Náklady za službu nesou e-shopy, kterým se ale rozšíření platebních možností vyplácí. V současné době je Nákup na třetiny na e-shopech přítomný i díky platebním branám GoPay, PayU a Comgate. Za poslední rok narostl počet transakcí s Nákupem na třetiny od Twista více než šestkrát.

Velký nárůst transakcí u platebních metod od Twista e-shopy zaznamenaly, když začaly používat tzv. widgety. To jsou interaktivní prvky vestavěné do webových stránek, které zákazníkům rovnou zobrazují cenu rozdělenou na třetiny. Všem e-shopům, které je používají, bez výjimky narostl celkový objem peněz zaplacených Twistem. Například na internetovém tržišti Allegro se po zavedení widgetů zvýšila celková částka za Twisto nákupy o 40 %, celkový počet transakcí potom o 33 %.

Věděli jsme, že widgety pomáhají, ale musím přiznat, že když jsme si hodnotili čísla z několika e-shopů, byl pro mě tak obrovský nárůst ve všech sledovaných parametrech příjemným překvapením,” uzavřel country manažer Twista.

Podobné články

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více