Na rychlosti e-shopu záleží
Rychlost doručení je jedním z aspektů, který lidé při online nákupech sledují. Pro 27 % zákazníků je to po ceně a předchozí dobré zkušenosti rozhodující faktor, proč právě nakoupit v daném e-shopu. Více než polovina (54 %) lidí chce své zboží mít doručené do tří dnů, dalších 34 % pak do týdne. Pokud není požadovaný produkt skladem, pak v 74 % případů využije zákazník služeb jiného obchodu.
Provozovatelé internetových obchodů jsou si vědomi náročnosti svých klientů, a proto mají 73 % zboží ihned k dispozici, aby mohli expedovat druhý den po objednávce. „Ve snaze přilákat zákazníky, někteří e-shopaři mylně uvádí, že zboží mají skladem. To se jim ale nemusí vyplatit, neboť téměř 30 % lidí poté, co jim je oznámeno zdržení, objednávku ruší a dalších 44 % už znovu v tomto obchodě nenakoupí,“ dodal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Spolu s tím souvisí i způsob dopravy. Pokud si mohou nakupující vybrat, pak v 52 procentech využijí služeb přepravce zásilek, prim mezi nimi hraje PPL. Přesto si Česká pošta udržuje své prvenství. Stejně tak je stále nejvíce využívaným způsobem platba dobírkou (54 %), což má na svědomí přetrvávající nedůvěra v on-line platby a obava, že nebude zboží po zaplacení posláno.
„V Česku máme přes 37 000 e-shopů, konkurence je opravdu veliká. Zákazníci jsou „rozmazleni“ a očekávají bezchybný a rychlý servis. Nechtějí na svou objednávku čekat déle než týden. Rychlost a důvěryhodnost jsou to, co lidé od e-shopů očekávají,“ řekl Miroslav Uďan.