Lednové nákupy v e-shopech by se mohly meziročně zvednout až o 20 %

28. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Neogenia)
Počet odeslaných informačních SMS prostřednictvím brány neoGate v prvních třech týdnech nového roku potvrdil trend, který subjekty v e-commerce očekávaly. Lidé nechali řadu internetových nákupů až na rok 2016. Novoroční nákupy se tak vezou na letošní vlně rekordního nárůstu vánočních nákupů v českých e-shopech.
Foto: Freeimages.com

Vypovídají o tom statistiky společnosti Neogenia, která se specializuje na komunikaci v e-commerce. Podle její SMS brány neoGate, přes kterou e -shopy rozesílají obchodní a notifikační SMS zprávy, byla meziroční pozitivní změna zaznamenána u většiny segmentů služeb a zboží a růst aktuálně dosahuje téměř 20 %.

„Dle počtu odeslaných SMS se velká část obchodníků zaměřila přímo na zákazníky, kteří s nákupem čekali až na novoroční výprodeje. To naznačuje, že oproti loňskému roku vzrůstá význam novoročních kampaní, kam se alokuje stále větší podíl zimní kupní síly. Jde o jedno z mála období celého roku, kdy je český zákazník tolerantní vůči akvizičním slevovým kampaním. Tato chuť utrácet by na základě poznatků z loňského roku mohla pokračovat až zhruba do poloviny února,“ komentoval vývoj Ondřej Švrček, CEO Neogenia.

Celkem tři růstové vlny

Zatímco první vrchol pomalu končí, další brzy přijde. E-shopy se totiž teprve nyní začnou připravovat na další vlnu slev, která má pomoci uvolnit sklady pro nové zboží. Následující zlevnění by dle očekávání mělo znamenat i výraznější propad cen u sezónního zboží a také u toho, které je nahrazováno novými produkty. Následovat budou letní sezónní kampaně a poslední vlnou potom budou ke konci roku 2016 opět předvánoční nákupy.

Celý e-commerce trh v roce 2016 poroste o více jak 18 % a očekává se, že na konci roku by měl atakovat hranici sta miliard korun. Většinu z toho si ukousnou velcí hráči, ale i ty menší mají velkou šanci zaujmout trh. „Letos opět očekáváme růst významu zákaznické péče a přesného cílení. I z toho důvodu stoupá důležitost kvalitně navržené přímé komunikace. E-shopy budou kromě e-mailingů stále více zařazovat i další kanály – očekáváme jak posílení SMS zpráv, tak první kampaně uskutečněné s pomocí automatických hlasových zpráv, které jsou v e-commerce novým trendem,“ dodal Ondřej Švrček.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více