Konica Minolta vidí svou budoucnost v komplexních službách
„V současné době prudkých změn podnikatelského prostředí a nových nároků ze strany zákazníků roste zájem o stále sofistikovanější řešení. Zatímco poptávka po hardwaru je relativně stálá, je třeba tohoto trendu využít a více se zaměřit na moderní služby, které dokážou přínos celého řešení pro zákazníka několikanásobně zvýšit,“ řekl Masatoshi Matsuzaki, prezident Konica Minolta.
Konkrétní cestu k dalšímu růstu vidí Konica Minolta v posílení kompetencí své partnerské sítě. Českým zástupcům nepřímého prodeje byla představena nabídka nejnovějších služeb a softwarových novinek. „Je jasné, že přeměna z prodejce hardwaru na obchodníka orientovaného na software a služby není jednoduchá. Podpora našich partnerů je proto nyní na prvním místě a byla také hlavním posláním letošní konference,“ upřesnil M. Matsuzaki a dodal: „Společnost Gartner označila partnerskou síť Konica Minolta za jednu z největších a zároveň nejvíce loajálních v oboru. Chápeme ji proto jako jeden z nejefektivnějších nástrojů k dalšímu oslovení zákazníků.“
Mezi nové trendy v oblasti tiskových řešení patří zejména digitalizační služby, systémy pro správu a oběh dokumentů, cloudové služby, zabezpečení dokumentů nebo využívání mobilních zařízení. „Konkrétní možnost pro novou nabídku služeb vidíme například ve využívání datových uložišť, o která dnes jeví zájem stále více zákazníků ze segmentu SMB. Ti však na druhou stranu mnohdy nechtějí investovat do odborného personálu. A to je prostor, kde mohou naši partneři nabídnout instalační a servisní služby Konica Minolta,“ řekl Ken Osuga, prezident Konica Minolta Business Solutions Europe.
Na konferenci shrnulo vedení společnosti také dosavadní úspěchy v oblasti produkčního tisku, ve které působí od roku 2003. „V tomto segmentu jsme začínali jako úplní nováčci. O to větším úspěchem je, že dnes, o pouhých deset let později, je Konica Minolta lídrem na trhu v kategorii pro tisk středních nákladů,“ upřesnil K. Osuga, který vidí další potenciál v doplňování či nahrazování offsetové technologie digitální. „Digitální tisk je levnější a nabízí také další výhody, jako je personalizovaný tisk nebo tisk na speciální média. Touto technologií dokážeme lépe vyhovět individuálním potřebám zákazníků,“ uzavřel K. Osuga.
Konica Minolta představila svou vizi také v oblasti ekologie. Cílem do roku 2050 je především snížení uhlíkové stopy o 80 % a další zvyšování efektivity ve využívání zdrojů.