Konica Minolta nabízí bezplatné řešení pro zajištění vzdáleného zákaznického servisu
Řešení využívající videopřenos a interaktivní prvky komunikace vyvíjí brněnské inovační centrum Konica Minolta.
„Vývoj technologie jsme urychlili s ohledem na jarní pandemii koronaviru a úspěšně otestovali v posledních čtyřech měsících na celém evropském trhu přímo v servisní síti Konica Minolta. Za toto období nám ušetřila více než tisíc servisních výjezdů,“ řekl Zdeněk Vrbka, manažer projektu, a dodal: „Nyní nabízíme prototyp řešení ve formě cloudové služby všem společnostem zdarma. Chceme tak firmám pomoci zefektivnit jejich servisní procesy a snížit náklady v současné nelehké ekonomické situaci. AIRe Link jim umožní provádět většinu servisních úkonů na dálku i v případě, že by se omezení pohybu vrátila.“
AIRe Link funguje na principu videohovoru, kdy servisní technik vidí to, co zákazník. Službu je možné spustit na chytrých telefonech či tabletech bez nutnosti instalace jakékoli aplikace. Stačí pouze kliknout na odkaz v SMS zprávě a služba se otevře v okně internetového prohlížeče. Videohovor se spustí během pár sekund, bez ohledu na to, jaké zařízení, nebo jakou aplikaci zákazník používá. Přímo v okně videopřenosu může technik využívat funkce, jako je virtuální ukazovátko, zakreslování nebo například sdílení plochy. „Většina závad má snadná řešení a zákazníci si mohou provést opravu pod vedením technika sami. AIRe Link nabízí servisním pracovníkům dostatečné možnosti, jak problém u zákazníka zanalyzovat a následně jej odborně navigovat a provést procesem opravy,“ vysvětlil Vrbka.
Službu už začaly v ČR využívat první firmy, jako například společnost Bruker, dodavatel spektrometrů pro molekulární a buněčné analýzy. „Máme zákazníky po celém světě a AIRe Link je v podstatě jedinou možností, jak zajistit servis našich technologií a vyhnout se karanténním opatřením jednotlivých států, které se navíc mohou neustále měnit,“ uvedl David Burian, manažer servisní jednotky společnosti Bruker, Česká republika, a doplnil: „AIRe Link se snadno používá a poskytuje vynikající kvalitu obrazu i zvuku. S jeho pomocí jsme například nedávno vzdáleně vyřešili problém u našeho chorvatského zákazníka. Služba nám šetří náklady a současně zvyšuje spokojenost našich klientů, kterým nabízíme možnost mnohem rychlejšího řešení závad.“
Firmám, jež mají o řešení AIRe Link zájem, si stačí vytvořit uživatelský účet zde.