Jaké jsou rozdíly v cenách elektroniky u e-tailistů?

26. 9. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Karsa Technologies)
Průměrné ceny zboží se u e-shopů prodávajících elektroniku v současné době liší až o 2,9 %. Pro představu jde o hodnotu vyšší, než je mnohdy marže obchodníků. Vyplývá to ze čtvrtletního průzkumu společnosti Karsa Technologies.
Foto: Freeimages.com

Odborníci dále upozorňují, že v současné době začínají obchody postupně zvedat ceny nabízených produktů. Jedná se o každoroční tah, kterým se připravují na vánoční sezonu. Právě během posledního čtvrtletí totiž tradičně dochází u internetových obchodů k výraznému nárůstu objemu nákupů. Tržby za zmíněné období odpovídají až 70 % průměrných ročních obratů e-shopů.

Procentuální rozdíl cen mezi prvním a posledním e-shopem činil 2,9 %. Takovýto rozdíl představuje v oblasti elektroniky často větší částku, než je marže obchodu. V následujícím čtvrtletí budou cenové hladiny a s nimi i ceny produktů růst, a to až do období Vánoc, kdy se zastaví. Díky povánočním slevám se pak dostanou opět na výchozí hodnoty.

Průzkum společnosti Karsa Technologies dále ukázal na výrazné rozdíly v cenách u konkrétních kategorií produktů. Právě u nich se totiž projevuje rozdílná cenová strategie jednotlivých e-shopů. „Pokud se zaměříme na srovnání cen u konkrétních kategorií výrobků v obchodech, je dobře patrné, že každý e-shop je silný u jiných typů produktů. Například při koupi tabletu či notebooku si silnou pozici na trhu udržuje T.S.Bohemia a Alza.cz, kteří nabízejí toto zboží v průměru za 10 941 Kč, respektive 10 960 Kč. Naopak průměrná cena u obchodního domu Mall.cz činí v této kategorii 11 882 Kč, což představuje rozdíl 8,6 %,“ upozornil Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům internetových obchodů nástroj pro analýzu cen produktů v reálném čase i denní reporting konkurence.

Tyto zásadní cenové rozdíly se e-shopy snaží vyvážit přidanou hodnotou, kterou představují další služby, jež přispívají k celkovému komfortu zákazníka. Pokud je internetový obchod nastaví správně, může se jednat o velice účinný nástroj pro boj s konkurencí. „Poskytnutím širokého spektra doplňkových služeb dochází ke snížení míry fluktuace zákazníků i ke zvýšení spokojenosti uživatelů, pro něž se nákup stává komfortnější. Mezi důležité služby, kterými se zákazníci při výběru obchodu řídí, patří například prodloužení záruky nad dobu dvou let, prodloužení termínu možnosti vrátit zboží nebo garance okamžité výměny vadného zboží,“ řekl Václav Lorenc, odborník na problematiku pricingu. Dále upozorňuje, že svou roli hraje i rozsah výdejních míst a různé možnosti doručení produktu, uživatelé podle něj dobře slyší i na věrnostní systémy či slevové kupony.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více