Internetové obchody zřizují další výdejny a kamenné pobočky

24. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Vivantis)
Lidé stále více využívají osobní odběry u zboží zakoupeného na e-shopu, což možná překvapivě jde svou podstatou proti jednoduchému nakupování přes internet. Velcí hráči internetového byznysu reagují zakládáním nových výdejních míst či kamenných poboček, rozšiřují stávající kapacity a vycházejí tak svým klientům vstříc.

Aktuálně například Vivantis, který až dosud zřízení vlastní výdejny dlouho odolával, otevřel v Praze výdejnu spojenou s prodejnou. „Snadno dostupné místo v centru Prahy v Obchodní pasáži Oasis Florenc nabízí všechny výhody, které zákazníci dnes požadují - při objednání do 12. hodin vyzvednutí zboží tentýž den po 15. hodině, možnost na místě nakoupit z portfolia všech e-shopů z rodiny Vivantis za internetové ceny, prohlédnout a vyzkoušet si kupované zboží přímo na místě a v případě jakýchkoli problémů je zde vrátit hned nebo ve 14 denní lhůtě,“ řekl Martin Rozhoň, ředitel internetových obchodů Vivantis mezi něž patří například Hodinky.cz, Sperky.cz, Parfemy.cz.

„Osobní odběry zboží nakoupeného na internetu jsou zvláštností českého e-byznysu, nikde v zahraniční tento trend neexistuje,“ dodal Martin Rozhoň. Možnost osobního odběru a rychlost dodání často rozhoduje o tom, kde zákazník nakonec nakoupí. Internetoví prodejci se proto pochopitelně snaží vycházet zákazníkům vstříc. V souvislosti s tímto trendem Vivantis přestěhoval své expedice do nového prostoru o ploše téměř 1 300 m2, jehož součástí je poloautomatizovaná balicí linka, která umožní rychlejší expedování zásilek. Všechny objednávky přijaté do 16. hod tedy bude možné doručit hned druhý den.

Češi jsou při nakupování v e-shopech svým chováním specifičtí ve více ohledech. Dlouhodobě má u nich silnou pozici konzervativní platba na dobírku s dodáním do domu. Podle aktuálních dat však právě tato forma oslabuje a lidé využívají více platbu kartou a také osobní odběr ve výdejně. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obliba dobírky jako platební metody v posledních třech letech poklesla, přesto je dobírka stále nejvyužívanější platební metodou v českých e-shopech. Zatímco v roce 2010 ji podle výsledku výzkumu APEK preferovalo 44 % internetových nakupujících, letos jí dává přednost 37 % zákazníků. Zato se několikanásobně zvýšila důvěra v online nákupy platební kartou: z 8 % v roce 2010 na nynějších 22 %. Stále stejný způsob platby volí 37 % zákazníků, zatímco podle výše placené částky se prý rozhoduje 24 % nakupujících. 60 % lidí je ochotno zvolit jiný způsob platby, pokud na zboží spěchají, ale 28 % tak učiní jen v tom obchodě, se kterým už mají zkušenost. „Rozmach jiných forem placení, než je dobírka, je zapříčiněn několika faktory. Především je to větší zkušenost a důvěra nakupujících k prověřeným e-shopům. Po opakovaných úspěšných nákupech už se zákazníci nebojí, že přijdou o svá citlivá data a online platby jsou jednoznačně komfortnější než dobírka. Dále je pak důležitá také šíře nabízených platebních metod a jejich důvěryhodní poskytovatelé. Pozitivní zkušenosti jsou ovšem klíčové,“ komentoval výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V internetových obchodech Vivantis tvoří z celkového počtu balíčků dobírka 78 %, platba kartou 7%, osobní odběr 4 %, ostatní elektronické platební metody 11%. Podíl osobních odběrů bude mít v následujícím období rostoucí tendenci díky nové výdejně, protože velká část zákazníků je právě z Prahy.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více