Internet v mobilu využíváme i na dovolené
„Nejčastěji lidé v době dovolených surfují na internetu, aby na mapě našli místo, které hledají, případně zjišťují tipy na dobré restaurace a kluby, kam jít večer za zábavou (43 %),“ řekl Michal Matějičný, ředitel Tesco Mobile zodpovědný za finance a strategii. „Dále pak nejvíce prosurfují za videostreaming. Ačkoliv streaming není tak častý, teče přes něj velké množství dat, a proto se v našich statistikách dostal na druhé místo.“
Ve 12 % případů lidé (většinou mladší generace) navštěvují sociální sítě, aby na ně nahráli fotografie z místa, kde se právě nacházejí, nebo se pochlubili svými zážitky. „Důvod, proč jde jen o desetinu případů je přitom jednoduchý – lidé jsou si vědomi, že na sociálních sítích jsou schopni strávit spoustu času a tak se na ně připojují prakticky jen ráno nebo večer,“ vysvětluje Michal Matějičný.
Do e-mailové schránky pak chodí jen šest procent lidí. Především proto, že e-mail mají pocitově spojený s prací, od které si chtějí na dovolené odpočinout. „Dalším důvodem je, že Tesco Mobile jako předplacená služba je častěji využívána pro soukromé účely, kde je běžnější si zavolat nebo poslat SMS než email.“
Délka připojení a připojení vůbec se pak většinou odvíjí od toho, zda je k dispozici připojení prostřednictvím Wi-Fi. Pokud ano, stráví lidé na internetu i více než hodinu, pokud si musejí datové služby platit, snaží se omezit dobu připojení na minimum.