Infografika: Nejznámější dopravce není Česká pošta

6. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Není dopravce jako dopravce. I když jsou Češi s jejich službami vesměs spokojení, občas nastane nedorozumění v komunikaci nebo poškození při přepravě. Víte, kterou společnost znají lidé nejvíce? Kdo nabízí platbu kartou při dobírce a co dělat, když doprava neprobíhá tak, jak by měla?

Nejznámější přepravní společností mezi internetovými uživateli je PPL.

Tu si spontánně vybavila 55 % zákazníků průzkumu webu Heureka.cz. Na druhém místě tak překvapivě skončila Česká pošta, kterou si vybavilo 30 % dotázaných. O dalších dopravcích mezi internetovými uživateli není příliš velké povědomí a skončili až daleko za těmito společnostmi. Třetí skončila s 5 % společnost DPD, následovala DHL se 3 %, společnosti Geis a UPS si vybavilo shodně 1 % respondentů.

Dva a půl dne

Průměrná doba dodání zboží v e-shopech je dva a půl dne. Často se však odvíjí od toho, za jak dlouho stihne e-shop objednané zboží vyexpedovat. Kromě České pošty, a za příplatek také GLS, však žádná přepravní společnost negarantuje dodání zboží a dodací lhůty jsou pouze orientační. I když rychlost doručení zboží patří k jednomu z důležitých faktorů výběru dopravní společnosti, připlatit si za něj je ochotno jen 40 % zákazníků.

Česká dobírka

Mezi Čechy je oblíbeným způsobem platby v e-shopech dobírka. Některé přepravní společnosti však možnost dobírky vůbec nenabízí – konkrétně DHL. Některé společnosti naopak umožňují dobírku uhradit i platební kartou – konkrétně DPD a PPL. Česká pošta umožňuje pouze platby kartou Poštovní spořitelny.

Jsme spokojení

Se službami, které přepravci nabízejí, je většina zákazníku spokojena, uvedlo to 93 % dotazovaných. Přesto však i během přepravy může dojít k potížím nebo problémům.

Prvním z nich může být očividné poškození zásilky. V takovém případě dopravci i e-shopy doporučují zásilku nepřebírat – tuto reklamaci řeší dopravce s e-shopem. Ten je navíc povinen zajistit opětovné bezproblémové odeslání objednaného zboží k zákazníkovi.

Pokud však i přes očividné poškození balení chce dotyční přebrat, lze tak učinit s výhradou. V tom případě je potřeba o tom informovat řidiče a sepsat s ním příslušný protokol (Zápis o škodě, reklamační formulář atd.). Pokud to rozměry a druh zásilky umožňuje, je možné balík před řidičem rozbalit a ujistit se, že dorazila nepoškozená.

Pokud dojde k situaci, že poškození zásilky zjistí dotyčný až doma, kdy ho rozbalí, je nejlepší postupovat standardní cestou reklamace u e-shopu. Ten má totiž povinnost zajistit zákazníkovi bezproblémové doručení zboží včetně cesty, a reklamace s dopravcem zpravidla řeší sám.

V případě reklamace poškození přímo u dopravce, je dobré pořídit fotodokumentaci rozbitého obsahu či poškozené zásilky. Ta může totiž často usnadnit a urychlit proces celého vyřízení. S reklamací u dopravce však není dobré otálet příliš dlouho, nejdelší uvádění lhůta pro předložení reklamace u dopravce jsou tři dny.

Štítky: 

Podobné články

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více