Infografika: Míra prokliku za reklamu se snižuje a nejvíce se kliká v pondělí
Tento pokles lze přičítat většímu objemu kampaní přes automatizované systémy RTB třetích stran, u kterých se kliky většinou nezapočítávají. Nejlepšími dny pro internetovou reklamu zůstávají stejně jako v minulém roce pondělí a neděle. Špička pro užívání internetu je totožná se špičkou pro internetovou reklamu (odpolední mezi 12.00 – 13.00 a večerní mezi 20.00 – 22.00).
Nejvíce těch, co sledují internetovou reklamu na českém internetu, pochází ze Středočeského kraje (39,92% podíl v počtu zobrazení), na druhém místě jsou pak návštěvníci nacházející se mimo Českou republiku (14,3% podíl). V první pětce naleznete také Jihomoravský kraj (12,37 %), Moravskoslezský kraj (9,40 %) a Zlínský kraj (5,06 %).
V souboji prohlížečů vede stejně jako v roce 2013 Google Chrome jak v počtu zobrazení, tak počtu prokliků a míry proklikovosti (CTR). V roce 2012 byla však ještě na prvním místě Mozilla Firefox (s 28,50% podílem v počtu zobrazení) a Chrome byl druhý (24,50% podíl).
Na reklamu na internetu nejvíce klikají uživatelé prohlížeče Safari a mezi operačními systémy se na špičce drží Windows 7 s podílem 50,84 %. Co se týče přístupů z mobilních zařízení, ty se v letošním roce zvedly o 183 % ve srovnání s rokem 2013. V mobilních operačních systémech má Android dvakrát větší zastoupení než konkurenční Apple a přitom v roce 2013 byl Android na pouhých 88 % rozsahu Apple.
Zajímavé je, že stále roste počet prohlížečů (7,36 %), které mají zakázány tzv. cookies. Cookies slouží zejména k ukládání informací na počítač uživatele a jsou používány v reklamě pro možnost identifikace konkrétního uživatele napříč servery a službami. Posledních několik let jsou také středem zájmu Evropské unie, která je začala regulovat a omezovat zákonem. Vliv na nefunkčnost cookies má nárůst podílu mobilních zařízení (smartphony, tablety), které mají jinou bezpečnostní politiku.