Hybridní cloud je „hybnou silou“ digitální transformace
Plných 92 % respondentů uvedlo, že strategie jejich organizace pro zajištění konkurenceschopnosti si žádá digitální obchodní iniciativy, a 90 % označuje digitální podnikání za „nejvyšší prioritu“ pro nadcházející jeden až tři roky. Z toho vyplývá, že díky možnostem, které nabízí, je digitální podnikání v současné době pro IT hlavní hybnou silou.
Mezi podněty investic do digitálních technologií patří:
- zlepšování možností zákazníků (87 % respondentů uvedlo, že jde o zásadní nebo velice důležitý cíl);
- získávání nových zákazníků (86 %);
- urychlení inovací (82 %);
- podpora obchodního rozhodování v reálném čase (82 %).
Přechod na digitální podnikání je komplexní a vyžaduje čas, ale 63 % respondentů uvedlo, že je na dobré cestě k dosažení svých počátečních cílů digitální transformace. Před řediteli IT přesto stojí překážky, mezi něž patří:
- rozpočet a zdroje (38 %);
- fragmentovaná výpočetní prostředí (30 %);
- nedostatek správných technologií (29 %).
Při řešení těchto výzev využívají ředitelé IT stále častěji hybridní cloudová prostředí a zavádějí modernizovanou infrastrukturu, jejíž součástí jsou dva nebo více modelů poskytování služeb, včetně tradičních datacenter, privátního cloudu, spravovaného privátního cloudu a veřejného cloudu. Úctyhodných 83 % respondentů v současné době používá nebo plánuje používat hybridní cloudové prostředí a 73 % souhlasí, že hybridní cloudový model vytváří cestu k digitálnímu podnikání.
Data průzkumu ukazují, že digitální transformace podpořená hybridním cloudem pomáhá organizacím zvýšit flexibilitu IT a proces implementace digitálního podnikání je díky ní rychlejší, snazší a méně nákladný. Z výsledků průzkumu navíc vyplývá, že prostřednictvím snížení nákladů na IT umožňuje hybridní cloud investice do digitální transformace. Společnosti, které hybridní cloud zavádějí nejrazantněji, také dosahují v digitální transformaci největšího pokroku. Ty z organizací zahrnutých do průzkumu, které v hybridním cloudu provozují významný počet úloh, vykazují třikrát vyšší pravděpodobnost, že se přiblíží svým cílům pro digitální podnikání a připravenost architektury, než organizace, které hybridní cloud nepoužívají.
Jeremy Burton, prezident pro produkty a marketing v EMC, uvedl: „Stát se digitální je prioritou pro téměř každou firmu na planetě. Jak toho dosáhnout, ale již tak zřejmé není. Tato studie naprosto jasně dokládá, že hybridní cloud – a úspory, které společně s pružností přináší – je klíčovým prostředkem při přechodu na digitální podnikání.“