Hlídejte si ceny konkurence
Cloudový nástroj zjednoduší provozovatelům e-shopů analýzu cen zboží a zajistí jim výhodu při strategickém plánování a cenotvorbě. Kromě dat o cenách produktů nabízí Karsa Monitor i denní reporting konkurence a možnost srovnávání historických dat. Vývoj aplikace trval 14 měsíců a na její přípravě se podílely i největší české e-shopy.
„Za pomoci zpětné vazby od našich zákazníků jsme navrhli analytické nástroje, které umožňují efektivní práci s daty od konkurence. Díky spojení denního reportingu, dlouhodobých modelů získají e-shopy kompletní podklady pro vlastní cenotvorbu a možnost rychle reagovat na změny trhu,“ vysvětlil Michal Ježek, CEO společnosti Karsa Technologies.
Kromě analýzy cenových hladin sleduje Karsa Monitor i cenové strategie na trhu. Aplikace například ukazuje, zda konkurence přeceňuje plošně, po kategoriích či zda se soustředí jen na stěžejní produkty. Nástroj také identifikuje, jak české e-shopy reagují na cenové akce největších hráčů v daném segmentu. Data v aplikaci je možné aktualizovat až padesátkrát denně, což umožňuje rychlou reakci na aktivity konkurence v nejlukrativnějších obdobích, jako jsou například předvánoční nákupy či sezónní slevy.
Díky paměťové optimalizaci velkých dat a využití paralelizace se vývojářům Karsa Technologies podařilo zajistit generování grafů založených na gigabytech dat v řádu sekund. Okamžité zpracování statistických údajů lze využít například pro testování rychlých cenových akcí a reakcí trhu. Analytické nástroje s nepřetržitým přístupem k aktuálním reportům poskytují možnost rychlé reakce a přizpůsobení vlastní cenotvorby z krátkodobého i dlouhodobého pohledu.
Aplikace je určena nejen provozovatelům e-shopů, ale také distributorům. Ti ji využijí především k monitoringu cenových hladin i pro nalezení nových příležitostí na trhu. Mezi hlavní funkce Karsa Monitoru patří online analýza, denní reporting prostřednictvím e-mailu a XML datové soubory pro napojení do dalších systémů. „Každému zákazníkovi sestavujeme po konzultaci balíček analytických nástrojů na míru. Při výběru nástrojů se zaměřujeme na obor podnikání, nabízené zboží i konkurenční subjekty,“ upozornil Michal Ježek. „Největší výhodu pro provozovatele e-shopu představuje možnost vygenerovat si aktuální detailní report pro zvolenou skupinu produktů, časové období a skupinu konkurenčních e-shopů kdykoli a bez nutnosti čekat na zpracování dat,“ dodal.