GfK: Internet – fenomén doby
Uživatelem internetu je osm z deseti českých domácností, přičemž z meziročního srovnání vyplývá, že primárním zařízením umožňujícím v domácnosti online připojení se namísto domácího počítače pozvolna stává notebook.
„Internet je fenoménem dnešní doby. Provází nás každý den, a někdy si už ani neumíme náš život bez něj ani představit. Je naším pomocníkem nejenom v práci a doma, ale i na cestách. Dnes nám stačí už jen mobilní telefon a připojeni na internetu můžeme být 24 hodin denně. Díky pokrytí datovou sítí mobilních operátorů i velké dostupnosti Wi-Fi zařízení v restauracích, kavárnách i veřejných místech, není připojení na internet v dnešní době žádnou překážkou ani nákladnou investicí, “ řekl Jiří Nosek, sector leader financial services v GfK.
Jak často využíváme internet?
Pro většinu české populace ve věku 15-79 let se stal internet nedílnou součástí života. Čtyři z pěti dospělých jej podle svých slov využívají minimálně několikrát do měsíce, tři z pěti dospělých pak jsou online denně či téměř denně. Maximální oblibě se internetové prostředí těší v nejmladší věkové skupině (do 19 let věku), kde prakticky každý člen této skupiny využívá internet několikrát týdně či dokonce častěji.
Jak využívají internet lidé nad 70 let?
Se zvyšujícím s a věkem klesá i využívání internetu, ale zajímavostí je, že jeden z deseti lidí ve věku nad 70 let využívá internet téměř denně.
Odkud se připojujeme?
Nejčastější branou do online prostředí je vlastní domácí připojení (79 procent dospělé populace), v práci nebo ve škole má přístup k internetu 36 procent dospělých. Prakticky odkudkoli se díky vlastnictví vhodného mobilního zařízení může připojit 28 procent dospělých, což představuje desetiprocentní meziroční nárůst oproti poslednímu měření z roku 2014. Lidé pod 20 let oproti ostatním věkovým skupinám využívají poslední varianty výrazně častěji, téměř 57 procent z nich vstupuje do online prostoru nezávisle na místě, kde se právě nacházejí.
Jak jsme na tom s domácím připojením?
Uživatelem internetového připojení je osm z deseti českých domácností. Častěji jde o domácnosti vícečlenné (s minimálně třemi členy) a se středními nebo vyššími příjmy (nad 25 000 Kč netto). Z meziročního srovnání vyplývá, že roli domácího počítače jako primárního zařízení pro přístup k internetu začíná nahrazovat notebook: zatímco v prvním pololetí 2014 vlastnilo domácí počítač 60 procent a notebook 57 procent domácností, v letošním roce notebookem disponuje 62 procent domácností a domácí počítač má 55 procent domácností.