E-shopy vylepšily nakupování z mobilů i bezpečnost

29. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Ve studii Český košík roku, která již třetím rokem zkoumá pohodlnost nakupování na největších českých e-shopech, se letos utkalo 111 internetových obchodů. Oproti roku 2015 zásadně vzrostla nejen spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů, ale i úroveň zabezpečení dat, které o sobě uživatelé e-shopům zanechávají (oproti loňským 16 % bylo letos certifikátem HTTPS zabezpečeno 53 % e-shopů).
Foto: Freeimages.com

„Vyladěný proces nákupu z mobilních telefonů má více než polovina z předních internetových obchodů, což je oproti loňsku dvojnásobný nárůst,“ řekl Jan Daněček, business developement director fintech startupu Twisto.cz, který je pořadatelem studie.

Všech 111 e-shopů prošlo během dvouměsíčního testování důkladnými uživatelskými testy a vyhodnocením nákupního procesu dle odborné metodologie, která vznikla ve spolupráci s předními českými odborníky. Testované internetové obchody vytvoří 70 % obratu celé české e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat sto miliard korun. Celkovým vítězem se v letošním roce stal e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.

Budoucnost je v mobilních telefonech

V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, které mají mobilní nebo responsivní webové stránky, což je ve srovnání s rokem 2014 trojnásobný nárůst. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ doplnil Daněček.

„Podle posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji. Budoucnost je přitom ještě růžovější a příjmy prodejců z mobilů jednoznačně porostou,“ uvedl si Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti Acomware.

Všechna data a výsledky naleznete v infografice „Studie ve 2 minutách“ nebo na webu www.ceskykosikroku.cz.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více