E-shopy letos v prvním pololetí zlevňovaly hlavně mobily a paměťové karty

27. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Karsa Technologies)
Cena mobilních telefonů prodávaných v tuzemských e-shopech klesla letos v prvním pololetí o 9 % na průměrných 6 390 korun. Lidem, kteří nákup mobilu odložili, se tak čekání vyplatilo. Letos v prvním pololetí stabilně klesaly i ceny paměťových karet.

Cena mobilních telefonů padala zejména v lednu a únoru, tedy v době povánočních slev. Klesající trend však bylo možné registrovat v průběhu celého pololetí. Červnová průměrná cena byla o 616 korun nižší oproti lednové, která byla po vánočních svátcích ještě na hodnotě převyšující 7 000 korun.

Stabilní pokles cen panoval v e-shopech také u paměťových karet. Oproti lednovým cenám, které v průměru činily 3 685 korun, klesly ceny paměťových karet v červnu až na 2 703 korun. „Pokud si zákazník počkal, znamenalo to pro něj úsporu bezmála tisíc korun. V procentuálním vyjádření to znamená 27 %,“ uvedl Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům e-shopů moderní cloudový nástroj Karsa Monitor pro analýzu cen produktů v reálném čase.

Zatímco ceny paměťových karet a mobilů v českých e-shopech klesaly v prvním pololetí letošního roku prakticky rovnoměrně, výkyvy cen bylo možné registrovat v případě tabletů a notebooků. V této kategorii byla v lednu průměrná cena 15 972 korun. „Cena tohoto zboží ale dosáhla svého maxima v květnu, kdy se vyšplhala na 16 152 korun. Pak ale ceny začaly prudce klesat, až se ustálily na průměrných 15 000 korunách. Lidé tak mohli při správném nákupu ušetřit i 1 150 korun,“ uvedl Ježek.

Podle analytika společnosti Akcenta Miroslava Nováka je spotřební elektronika dlouhodobě zbožím, kde vyšší kvalita a lepší technologie výrazně předbíhají cenu. „Navíc je mezi výrobci velká konkurence, a nelze se proto divit, že v elektronice panuje dlouhodobá deflace, kdy za nižší cenu lze koupit kvalitnější výrobek,“ uvedl Novák.

V první polovině letošního roku se do cen elektroniky podle odborníků sice promítl silný kurz amerického dolaru, ale ani to nestačilo k tomu, aby elektronika pro spotřebitele zdražila. „Ceny v první polovině roku mírně vzrostly u výrobců počítačů a elektronických a optických přístrojů. Naopak v případě výrobců elektronických součástek a komunikačních zařízení ceny v první polovině roku mírně poklesly,“ uvedl Novák. Podobný cenový vývoj podle něj lze v případě elektroniky očekávat i ve druhé polovině letošního roku. „Elektronika tahounem inflace tak rozhodně nebude,“ dodal Novák.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více