E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla.

Až na výjimky lze jednoznačně říct, že se daří držet takřka obvyklou úroveň dodání zboží.

I díky e-shopům se udržuje český maloobchod alespoň v omezené míře v chodu. V řadě kategorií se prodejci nezastaví. Na druhou stranu ne všem internetovým obchodům obraty stoupají,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. „Všichni se navíc musí vyrovnávat s omezeními, která nouzový stav přináší. Náročné to je pro pracovníky na všech pozicích a stejně tak i pro dopravce.

Zákazníci e-shopů mohou využívat jak doručení zboží domů, tak i vyzvednutí na výdejních místech. Nabídku výdejních míst musí nakupující sledovat. Někteří dopravci možnosti osobních odběrů zúžili, jiní naopak udrželi prakticky celou síť úspěšně v chodu. V případě odběru balíků ve výdejně ale ve všech případech platí, že by měl zákazník dodržovat doporučená pravidla. V první řadě zahalení dýchacích cest rouškou či jinou z doporučených variant. Současně dopravci žádají nakupující, aby platili zboží v maximální možné míře předem či při převzetí bezkontaktním způsobem, tedy platební kartou či mobilním telefonem.

Ze strany dopravců i e-shopů vidíme velkou snahu o předcházení jakýmkoli zdravotním rizikům jak na straně zákazníků, tak i na straně zaměstnanců. Od pracovníků ve skladech až po doručovatele zboží platí, že všichni co nejvíce využívají zakrytí úst a nosu, dezinfekce i gumové rukavice. Proto prosíme, aby i zákazníci přistupovali k převzetí balíků co nejvíce obezřetně a osobní kontakt minimalizovali,“ doplnil Vetyška. S ohledem na zatížení počtem objednávek i přísnými pravidly pak v některých případech dochází k menšímu zpoždění dodávek. „U nejžádanějších kategorií zboží šlo o velmi náročnou situaci pro samotné e-shopy. S ohledem na počet dodávek pak v některých případech dochází k drobnému skluzu i na straně dopravců v porovnání s obvyklým standardem. Věříme však, že i v on-line nákupech bude platit vzájemná ohleduplnost, kterou můžeme kolem sebe nyní sledovat,“ řekl Vetyška.

Nejvíce objednávek v současné době směřuje do internetových obchodů s potravinami, léky, drogistickým zbožím či počítači a drobnou spotřební elektronikou. Naopak prodejci například oblečení, sportovního zboží či nábytku jsou v současné době postiženi obdobně jako kamenné obchody. „E-shopy nadále fungují a prodávají, zákazníci se nemusí obávat a využít je k nákupu. Všichni samozřejmě staví ochranu zdraví na první místo, a to jak kupujících, tak i zaměstnanců,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více