Dva ze tří transformačních projektů znamenají ohrožení

2. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fujitsu)
Manažeři významných evropských firem se shodují, že digitální transformace je pro úspěch jejich firem v budoucnosti nezbytná. Je to takové zaklínadlo moderní doby. Nicméně průzkum provedený ve Velké Británii, Španělsku a Německu ukazuje, že to s digitální transformací tak jednoduché nebude. Většina firem totiž nemá jasnou strategii, jak tohoto cíle dosáhnout – a velká část stále vnímá proces digitalizace jako hazardní hru.

Mnoho odborníků označuje rok 2016 za "rok digitální transformace". Vicepreziden pro výzkum agentury Gartner, Michael Burkett, podotkl: „Digitální byznys se posouvá od strategické vize budoucnosti předních IT firem a digitalizace k poskytování reálné konkurenční výhody v současnosti."

Přelomový význam roku 2016 potvrzuje i průzku Fujitsu. Celé tři čtvrtiny organizací se totiž shodují, že digitální transformace je firemní prioritou. Exituje tu jedno velké ale. To je fakt, že stejný počet společností nemá důvěru ve svá digitální rozhodnutí. Když odstraníte pozlátko, vypadá důvěra firem v digitální transformaci spíše jako chvástání," řekl Duncan Tait, výkonný ředitel, viceprezident a ředitel pro oblast EMEIA ve Fujitsu. Průzkum odhaluje, že jen jeden ze čtyř účastníků skutečně důvěřuje rozhodnutím své firmy v oblasti digitalizace, zatímco dvě třetiny dokonce přiznávají, že své projekty digitální transformace považují za hazard."

Průzkum, v němž byly shromážděny názory více než šesti stovek klíčových manažerů a osob rozhodujících o rozpočtu na IT, odhaluje na jedné straně velkou úroveň optimismu týkajícího se digitální transformace napříč celým odvětvím a na straně druhé neochotu postavit se za firemní rozhodnutí. Takový stav však vede velmi často ke katastrofálnímu selhání procesu.

I když panuje všeobecná shoda, že digitální transformace ovlivňuje prodeje v tom, jak firmy vytvářejí hodnoty pro své zákazníky, výzkum Fujitsu rovněž odkrývá hluboké trhliny ve strategických prioritách digitálních projektů.

Mezi klíčová zjištění patří:

  • jen jeden ze tří respondentů souhlasí s tím, že digitální priority jsou v jeho organizace plně sladěné;
  • každý druhý výkonný manažer se domnívá, že digitalizaci je nejlepší přenechat IT oddělení;
  • jeden ze tří vedoucích pracovníků si myslí, že za digitální projekty utrácí jeho firma příliš mnoho prostředků;
  • pouze jeden ze čtyř "pevně věří" ve správná rozhodnutí své firmy.

Duncan Tait dodal: Digitální transformace se stále více stává ústředním prvkem společenské a ekonomické stability, a mají-li firmy prosperovat, musí zrychlit krok, jímž propojují technologie a nové myšlenky. Nicméně, nedostatek přesně daného vlastnictví a konflikt priorit tvoří překážku na cestě k úspěchu. Společnost Fujitsu se soustředí na podporu zákazníků na jejich cestě k digitální transformaci a umožňuje jim dosáhnout vyváženého stavu, kdy mohou vzkvétat v digitálním světě a zároveň bez problémů transformovat své firmy."

Fujitsu definuje transformaci jako výstavbu digitálního mostu – integraci front-endových postupů s procesy a informacemi na základní provozní úrovni. Tento proces tvoří klíč k budoucnosti firem, a přesto mnoho společností očividně nevnímá rizika spojená se špatně naplánovanou implementaci. Nalezení správné rovnováhy je u každého zákazníka jedinečné, nejde o lineární proces či realizaci jedné činnosti či jiné.

Navíc, mají-li firmy skutečně dosáhnout digitalizace, musí být digitálně připravené na všech úrovních, prostřednictvím nových front-endových aplikací a jejich hladkým provázáním s back-endovými systémy a infrastrukturou, na níž běží.

Štítky: 
Digitalizace, Fujitsu

Podobné články

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Konica Minolta přináší nového AI asistenta pro práci s dokumenty

2. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta)
Rychle prohledávání dokumentů, odpovědi na otázky týkající se jejich obsahu nebo sumarizace specifických informací. To jsou některé z funkcí, které nabízí nový asistent na bázi umělé inteligence s názvem M-Files Aino. Na český a slovenský trh jej uvádí Konica Minolta jako jeden z pouhých dvou partnerů M-Files v těchto zemích. Čtěte více

Asseco představilo širokou škálu inovací

30. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asseco Solutions )
Od zlepšování zákaznické zkušenosti až po analýzu regálů v obchodech. Od chytrých platebních služeb po inteligentní boty. Asseco představilo inovativní projekty v oblasti cloudu a umělé inteligence (AI), které byly dodány klientům z mnoha zemí Evropy. Čtěte více

Arrow nabídne digitální pracovní platformy Omnissa

29. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics podepsala celoevropskou smlouvu s poskytovatelem digitálních pracovních platforem Omnissa. Arrow tak bude svým partnerům poskytovat přístup k digitálním pracovním platformám na bázi AI, které se přizpůsobují způsobu práce uživatelů a současně optimalizují bezpečnost, IT provoz i náklady. Čtěte více