DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů

21. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní společnost Geopost (dříve DPDgroup), jejížž součástí je i česká DPD, zaznamenává mezi pravidelnými zákazníky e-shopů rostoucí popularitu doručování mimo domov. Podle největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer preferuje doručení na výdejní místa nebo do boxů 44 % pravidelných online nakupujících (což je 5% nárůst oproti roku 2022).

Průzkum E-shopper Barometer dále ukázal, že 51 % pravidelně online nakupujících využívá více než jedno doručovací místo a 44 % preferuje doručování mimo domov. Doručení do samoobslužných boxů a výdejních míst nyní na evropské úrovni tvoří 23 % a 24 % doručovacích míst, což představuje nárůst o tři a čtyři procentní body oproti loňskému roku.

DPD v Česku překročilo 5 000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7 000

DPD v České republice momentálně doručuje již do více než 2 000 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem pak jde o více než 5 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3 000. DPD tak reaguje na poptávku českých zákazníků, kteří stále více preferují doručování mimo jejich bydliště. To dokazují i nejnovější data z průzkumu E-shopper Barometer podle nichž využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. DPD plánuje v tomto roce na tento trend dále navázat a nabídnout českým zákazníkům až 7 000 výdejních míst a boxů.

Popularita samoobslužných boxů v České republice neustále roste a jejich počet se stále navyšuje, což svědčí o rostoucím zájmu zákazníků o moderní a flexibilní způsoby doručování. Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí, navíc u nich roste zájem o udržitelné doručování. To naše solárně napájené DPD Pickup Boxy nabízí, většina z nich je dostupná 24/7. Jsme přesvědčeni, že rozvoj samoobslužných boxů má obrovský potenciál a přispívá k dalšímu zlepšení zákaznické zkušenosti. I proto v horizontu dní chystáme spuštění podeje zásilek na boxech," uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

DPD doručuje do sítě výdejních míst a boxů již ve 28 zemích Evropy

Geopost (dříve DPDgroup) a jeho značky DPD, Chronopost, BRT, SEUR a Speedy posílily svou přítomnost na trhu doručování mimo domov s 25% růstem doručených zásilek v roce 2023 oproti roku 2022. Mezinárodní toky balíků vedly k 43% nárůstu přeshraničního doručování mimo domov v roce 2023 oproti roku 2022 a trend pokračuje v prvním čtvrtletí roku 2024 s dalším 75% nárůstem těchto objemů.

Doručení mimo domov je klíčovým pilířem strategie Geopost „Together & Beyond“ zahájené v roce 2021. Geopost určuje správný mix výdejních míst a samoobslužných boxů na základě místních preferencí a městských/venkovských krajin. Na konci dubna 2024 síť Geopost zahrnovala 110 000 výdejních míst Pickup v Evropě, což je jedna z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov na trhu.

Díky svým panevropským zkušenostem podporuje Geopost rozvoj svých zákazníků s jednou z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov a doručení domů ve 28 evropských zemích.

Podobné články

E-commerce poháněná AI. Šest tipů, jak „nakopnout“ svůj byznys

26. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
Čísla z trhu předpovídají, že umělá inteligence má potenciál generovat hodnotu odpovídající 2,6 až 4,4 bilionu dolarů ročně. Boom AI se jednoduše nezastaví a nezbývá než se přizpůsobit. Tedy alespoň pokud se nechcete nechat předběhnout v nekončícím boji o zákazníky. Jaké jsou ty nejefektivnější způsoby využití umělé inteligence, které už vaše konkurence možná dávno zná? Čtěte více

Nákup na Třetinu od Skip Pay přichází do kamenných obchodů

7. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Zaplatit za počítač nebo jiné zboží třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané „platby na třetiny“, velice dobře známý z online obchodů, nyní míří také do kamenných prodejen. Čtěte více

Vzestup a pád Quick Commerce. Proč samotná rychlost nestačí?

4. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Honba za bleskovým doručením potravin, ale i dalších druhů „supermarketového“ zboží se okolo roku 2020 stala velkým hitem. Z tzv. Quick Commerce (q-commerce) se stalo jedno z nejostřeji sledovaných odvětví, do kterého VC investoři nalévali miliony dolarů. Jak to ale někdy bývá, lákává myšlenka začala rychle narážet na limity ekonomické reality. Čtěte více

Dobírka, slevové akce a pročítání recenzí. Jaká jsou specifika českého internetového zákazníka?

30. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Na internetu dnes alespoň někdy nakupuje devět z deseti Čechů. Tuzemskou specialitou, která nemá v západních zemích obdoby, je například popularita dobírky. Češi zároveň rádi vyzvedávají zboží přímo u prodejců či na výdejních místech. Velmi aktivní jsou také v pročítání recenzí. Tak jako při fyzických nákupech jsou pak i na internetu českou doménou slevové akce. Čtěte více