Dovedností pro digitální transformaci je stále málo

4. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Společnost SAP a Technická univerzita Mnichov představily výsledky studie s názvem „Dovednosti pro digitální transformaci“. Výzkum vyhodnotil údaje nasbírané mezi zástupci IT a dalších oborů v 18 zemích po celém světě. Podle výsledků roste u zaměstnanců nedostatek dovedností potřebných pro úspěšné provedení digitální transformace.
Foto: Pixabay.com

Studie navázala na výzkum z roku 2015, v němž 53 % respondentů uvedlo, že zaměstnanci neovládají dovednosti potřebné pro úspěšný průběh digitální transformace firmy. Podle nejnovějších výsledků vzrostl podíl těchto zaměstnanců za uplynulé dva roky na 64 %. Možným vysvětlením jsou rychlé technologické inovace a rostoucí povědomí o potřebě digitalizace firem, jejichž zástupci postupně získali lepší představu o tom, co v tomto směru jejich společnost potřebuje a jaké dovednosti jejich zaměstnanci opravdu mají.

Ačkoliv 90 % dotázaných považuje digitální transformaci pro celkovou obchodní strategii jejich firmy za důležitou nebo spíše důležitou (6 % respondentů uvedlo, že neví, 4 % považují digitální transformaci za spíše nedůležitou a nikdo neuvedl, že by ji považoval za nedůležitou), cílený rozvoj dovedností zaměstnanců v této oblasti je spíše ojedinělý. Pouze 16 % účastníků studie vyvinulo speciální náborový nebo tréninkový program zaměřený na dovednosti potřebné pro digitalizaci jejich společnosti. „Výsledky naší studie jsou důkazem toho, že se firmy, co se týče digitální transformace, zatím stále ještě spíš zorientovávají. Naopak je ale potřeba zaujmout proaktivní přístup k zavádění technologií a to na všech úrovních společnosti,“ poradil Helmut Krcmar, vedoucí katedry informatiky na Technické univerzitě Mnichov.

Mezi konkrétními znalostmi a dovednostmi potřebnými pro úspěšnou digitální transformaci firmy dotázaní nejčastěji uvádějí digitální bezpečnost (88 %), mobilní technologie (87 %), velká data (84 %), cloud (76 %) a internet věcí (75 %). Na druhou stranu ohledně míry dovedností zaměstnanců ve firmě jsou respondenti podle výsledků průzkumu spíše pesimističtí. Pouze 57 % z nich se domnívá, že mají dostatečné znalosti o sociálních médiích, necelá polovina (49 %) si věří ve znalostech cloudu, 46 % v oblasti mobilních technologií a 45 % v oblasti digitální bezpečnosti. Vůbec nejméně dostatečné znalosti mají zaměstnanci podle výpovědí zástupců firem v oblastech umělé inteligence (jen 21 %), blockchain (24 %), internetu věcí (32 %) a velkých dat (34 %).

Kompletní výsledky studie jsou dostupné zde.

Podobné články

David Večeřa, sales director společnosti INFOMATIC

David Večeřa (Infomatic): Digitalizace a automatizace jsou cestou k efektivitě

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Infomatic)
S Davidem Večeřou, sales directorem společnosti INFOMATIC, jsme hovořili o tom, co podnikům přináší digitalizace dokumentů a automatizace procesů. Prostor dostaly také skenery značky RICOH a s nimi související servisní služby nebo pozvánka na připravovanou konferenci DIGITALIZACE 2025. Čtěte více

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Progress představuje pokročilé nástroje AI na platformě ShareFile

7. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress)
Nativní SaaS platforma pro spolupráci na dokumentech Progress ShareFile získala nové AI funkce. Nové nástroje, navržené pro vyšší efektivitu a lepší zabezpečení dat, umožňují firmám optimalizovat pracovní procesy a zvýšit produktivitu, aniž by bylo nutné rozšiřovat stávající týmy. Čtěte více

ČSÚ zveřejnil souhrnná data o digitalizaci Česka a EU. Jak si ČR stojí?

19. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Obyvatelé Česka stále častěji používají mobilní bankovnictví, nakupují online a poslouchají hudbu či sledují videa přes placený stream. Význam digitálních technologií narůstá i v podnicích, ve veřejné správě, školství i zdravotnictví. Čtěte více