Doručování v přesnou hodinu je čím dál oblíbenější

2. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
V prostředí dnešní e-commerce již v boji o zákazníky nestačí pouze pestrá nabídka zboží s co nejnižší cenovkou a efektivní marketing, ale stále častěji je kladen důraz na kvalitu logistiky. Podle odborníků z technologicko-logistické společnosti DODO je jednou z čím dál prosazovanějších inovací doručování v konkrétních časových intervalech.

Přesné doručování v časovém okně dle preferencí zákazníka totiž snižuje pravděpodobnost neúspěšných nebo zmeškaných dodávek z e-shopů a prokazatelně zvyšuje celkovou spokojenost zákazníků s daným obchodem.

Letošní průzkum výzkumné agentury Behavio ukázal, že 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Doručování v časových intervalech umožňuje zákazníkům plánovat si svůj harmonogram, aniž by museli na kurýra čekat celý den, a nabízí tak úroveň flexibility a předvídatelnosti, kterou většina zákazníků ocení, zvláště pak například v nadcházejícím období předvánočních nákupů. Slotový přístup k doručování navíc logistickým společnostem pomáhá uspokojit různorodé potřeby retailových klientů, od restaurací, které vyžadují rychlé dodání do 30 minut od objednání, až po řetězce drogerií, parfumerií či lékáren, které nabízejí hodinová dodací okna.

„Doručování v časových slotech umožňuje zákazníkům zvolit co nejpohodlnější formu dodání zboží dle jejich aktuálních časových možností, a zároveň pomáhá efektivně zvládat nárůst objemu objednávek samotným prodejcům, čímž snižuje riziko zpoždění doručení a šetří jejich náklady. To může být klíčové například v případě blížící se sezóny předvánočních nákupů, během které lidé často nakupují na posledních chvíli, nebo kvůli své pracovní době nebývají často k zastižení. Maloobchodníci, kteří nabídnou možnost doručení v konkrétních časových oknech tak získají mezi 50 000 českými e-shopy velkou konkurenční výhodu,“ řeklPeter Menky, komerční ředitel technologicko-logistické společnosti DODO.

Zefektivnění provozu

Z doručování v časových intervalech mohou navíc těžit i samotné logistické společnosti, protože jim slotová logistika umožňuje optimalizovat přepravní trasy a lépe řídit zdroje. Výsledkem jsou nižší provozní náklady, kratší dodací lhůty a efektivnější využití přepravních kapacit. Ke koordinaci rychlého a přesného doručování DODO využívá vlastní logistickou platformu GAIA, která i s pomocí umělé inteligence analyzuje obrovské množství dat a maximalizuje kapacitu vozového parku. Optimalizované přepravní trasy a zkrácení čekací doby vedou ke snižování spotřeby paliva a emisí, což je přínosné jak pro životní prostředí, tak i pro celkovou kvalitu života ve městech.

Zlepšení komunikace a investice do technologických řešení

Aby bylo možné dodržet kratší dodací lhůty je nezbytný efektivní systém přepravy a plánování, který optimalizuje trasy a zároveň dodržuje termíny dodávek. Logistické společnosti by také měly mít přehled o své flotile v reálném čase, ale také třeba monitorovat dopravní a povětrnostní podmínky, aby mohly v případě potřeby upravit trasy a harmonogramy.

Nezbytné jsou také spolehlivé komunikační kanály se zákazníky, kteří musí být informováni o termínu dodání nebo jakýchkoli změnách prostřednictvím e-mailu, SMS nebo mobilních aplikací. Dosažení těchto podmínek jde ruku v ruce s investicemi do technologických řešení, jako jsou systémy řízení vozového parku, sledování v reálném čase či automatizace, aby logistické společnosti dokázaly zvýšit svou produktivitu a snížily pravděpodobnost vzniku chyb.

„Doručování v přesných časových oknech přináší do logistického odvětví zásadní revoluci a představuje řešení výhodné jak pro koncové zákazníky, tak i obchodníky a přepravní společnosti. Jako přední poskytovatel logistických služeb poslední míle v Evropě děláme maximum, abychom tento přístup k logistice postupně prosazovali napříč segmenty a neustále posouvali nejen zákaznickou zkušenost, ale i udržitelnost celé e-commerce,“ shrnul Ivo Velíšek, CEO DODO pro Česko a Slovensko.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více