Dárky přes mobil nakupují hlavně muži, ženy zůstávají věrné webu

19. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Aukro)
Nakupování dárků přes mobil si oblíbili hlavně mužští zákazníci. Na portálu Aukro.cz tvořili během vánoční sezony až dvě třetiny všech „mobilních“ nakupujících. Ženy zůstaly věrné počítačům, „mobilně“ jich nakoupila jen třetina.
Foto: Freeimages.com

Přes mobilní zařízení však zákazníci utratili až o 18 % více než v loňské sezóně, celkem 85 milionů korun. Vyšší byla i průměrná výše objednávky, která se držela okolo 601 Kč. Návštěvnost přes mobilní zařízení dosahovala 27 %.

Ačkoliv vánoční sezóna bývá z hlediska mobilních nákupů považována za vůbec nejslabší, letošní výsledky portálu Aukro.cz ukázaly, že jde pouze o dočasný trend. „Mobilní zařízení jsou pro naše zákazníky jednoznačně plnohodnotným nákupním kanálem. V období Vánoc k nám takto přišel každý už čtvrtý zákazník. V porovnání s loňským rokem se také téměř ztrojnásobil počet prodaných produktů,“doplnil Ján Gažovský, ředitel portálu Aukro.cz.

Odvážnější ve svých nákupech byli muži, což se projevilo i na nejčastěji nakupovaných produktech. Mezi ně patřily hlavně menší druhy zboží, právě jako hry, telefony, či různé druhy příslušenství. Dařilo se i pro Aukro typické kategorii Sběratelství. Ženy zůstaly i nadále konzervativní a do mobilního nakupování se jich pustila jen necelá třetina. Pokud jde o typ zařízení, preferovaly ženy ke svému nákupu spíše tablet oproti mobilnímu telefonu.

Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více