CZC.cz v roce 2013 s tržbami 1,75 miliardy korun
Společnost CZC.cz rostla třetí rok v řadě. „Zatímco v roce 2011 jsme si meziročně polepšili o 30 % a zaznamenali tržby téměř 1 miliardu Kč, o rok později už jsme tento milník s tržbami přes 1,2 miliardy bezpečně překonali. Na kontinuální růst se podařilo navázat i v roce 2013, kdy jsme s téměř 40% růstem dosáhli na 1,75 miliardy Kč,“ shrnul hospodářské výsledky posledních let Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. „Cíl pro letošní rok je zřejmý – překonat hranici 2 miliard Kč,“ dodal Tomáš Pilský.
V roce 2013 nerostly jen tržby společnosti, ale ruku v ruce s rostoucím počtem kamenných poboček dále sílil také trend osobních odběrů. „Bezplatné osobní odběry v roce 2013 preferovalo bezmála 75 % našich zákazníků, což je o 9 % více než v předchozím roce. Síť kamenných výdejen CZC.cz se přitom za minulý rok rozrostla o 28 poboček a dovršila tak jubilejní hranice 50 kamenných prodejen po celé ČR,“ uvedl Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.
Největšímu zájmu se v nabídce CZC.cz těšily notebooky, které si meziročně polepšily téměř o 20 %. Druhé místo připadlo na mobilní telefony, kterých se prodalo skoro dvakrát tolik než v roce 2012. Třetí místo pak obsadily tablety, v jejichž prodejích CZC.cz zaznamenalo meziročně růst o 110 %.
„Překvapením roku 2013 pro nás byl zvýšený zájem o TV příslušenství, které se v košících našich zákazníků objevovalo tři a půl krát častěji než v roce předcházejícím,“ vyhlásil skokana roku Kamil Demuth. „Souvisí to s naším úspěchem v segmentu televizí, jejichž prodeje se v minulém roce zdvojnásobily,“ dodal.
“Na druhou stranu nejslabší nárůst jsme zaznamenali v odvětví digitálních fotoaparátů, které je dlouhodobě pod tlakem chytrých telefonů, jež jsou vybavovány stále kvalitnějšími fotoaparáty,” uvedl Demuth. Oproti dynamickému růstu tržeb v ostatních kategoriích tento segment vzrostl pouze o 10 %.