Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů

2. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. Celkem na internetu Češi letos utratí nejméně 21,5 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

Zatímco v USA je Cyber Monday zavedeným dnem plným slev, v České Republice je především signálem pro obchodníky, že je čekají nejnáročnější, ale také nejúspěšnější dny v roce. Že ve Spojených státech jde o velkou událost, potvrzuje fakt, že vloni zákazníci během Cyber Monday utratili v e-shopech téměř jeden a tři čtvrtě miliardy dolarů. Oproti tomu očekáváme v ČR v tomto týdnu online obraty okolo 2,2 miliardy korun.

V následujících čtrnácti dnech dosáhnou předvánoční prodeje na internetu svého vrcholu. Předpokládáme, že během dvou týdnů utratí Češi v e-shopech více než 4,5 miliardy korun,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Cyber Monday není v Česku taková značka jako v USA či Velké Británii. Pro naše obchodníky je to ale signál, že se blíží nejdůležitější období celého roku.

O tom, že e-shopy čekají náročné dny, svědčí také výsledky výzkumu APEK mezi spotřebiteli. Téměř 80 % internetových uživatelů totiž pořídí alespoň část vánočních nákupů vložením zboží do virtuálního nákupního košíku v e-shopu. A co je pro zákazníky hlavním motivátorem pro online nákup? I nadále to jsou na prvním místě výhodnější ceny. Již zdaleka ale cena není z pohledu spotřebitele tak dominantní, jako tomu bylo v minulosti.

Na otázku, v čem vidí hlavní výhodu nákupu po internetu, odpovědělo „výhodnější cena“ 31 % dotazovaných. Další odpovědi ale potvrdili dlouhodobý trend – zákazníci vnímají v souvislosti s e-shopy pohodlné a kvalitní služby. Celkem 27 % respondentů uvedlo jako hlavní výhodu úsporu času, 16 % nákup bez front a dalších 16 % širokou nabídku zboží,“ poznamenal Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více