Co očekávají lidé od nákupů v e-shopech?

16. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mibcon)
Lidé v e-shopech nakupují rádi a stále častěji. Spolu s tím ale stoupají i nároky na internetové prodejce, kteří by měli investovat do technologií a využít je k tomu, aby pochopili, co zákazníci opravdu chtějí, a nakupování jim co nejvíce zpříjemnili.
Foto: Freeimages.com

Díky ekonomickému růstu už přestává být jediným kritériem pro zákazníky cena. Po e-shopech chtějí, aby zboží, které si objednali, dostali rychle a komunikace s prodejcem byla jednoduchá a pohodlná. To dokládá i studie společnosti Accenture zaměřená na aktuální stav a predikci vývoje maloobchodu. Úspěšnost maloobchodních prodejců podle ní bude záviset na jejich schopnosti důkladně pochopit spotřebitele, osvojit si zlomové technologie a převzít inovativní obchodní modely. Jinými slovy využít technologie k tomu, aby nákup zákazníkům co nejvíce zjednodušili a zpříjemnili.

„Přibývá cest a způsobů, jakými mohou zákazníci zboží poznávat a nakupovat. Dávno jsou pryč doby, kterým vládly papírové katalogy a kdy si kromě nich kupující mohli zboží prohlížet výhradně v kamenném obchodě. Koncový spotřebitel může dnes využívat více prodejních kanálů, a je proto složitější jeho chování zachytit a samozřejmě i v konečném důsledku pochopit,“ uvedl Jan Holík, šéf strategie firmy Mibcon. „V prostředí internetu se zákazník navíc může rozhodovat velice rychle a je důležité mu včas, prakticky ihned, předložit tu správnou nabídku. A to je právě obrovské pole působnosti pro nové technologie.“

„Specifikem našeho trhu je velký důraz na rychlou dodávku objednaného zboží. Zákazníci v ČR navíc upřednostňují možnost zboží objednané v e-shopech osobně vyzvednout, nejen velké e-shopy proto otevírají stále nové výdejny, ale pronikají i do obchodních center. Není výjimkou, že zákazník objedná stejné zboží z několika e-shopů a ponechá si to, které přijde první. Ostatní vrátí, což mu zákon umožňuje. To všechno samozřejmě klade ještě větší nároky na zvládnutí logistických procesů, a i k tomu potřebujete co nejlépe znát chování a zvyklosti zákazníka,“ uzavřel Holík.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více