České e-shopy rostly v prvním čtvrtletí 2015 o 23 %

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Českým e-shopům se v roce 2015 daří. Za první čtvrtletí letošního roku vzrostl jejich obrat meziročně o zhruba 23 %. Lidé mají větší zájem zejména o zboží do domácnosti, dařilo se však i prodejcům elektroniky, módy či dětského zboží.
Foto: Freeimages.com

Česká e-commerce patří tradičně k silně růstovým složkám maloobchodního prodeje: loňský obrat z prodeje zboží a služeb na internetu přesáhl 70 miliard korun a představoval tedy více než šest procent obratu celého maloobchodu. „Pro letošní rok jsme my i další odborníci odhadovali, že e-shopy porostou o přibližně 15 %. Čísla za první čtvrtletí ale ukazují, že tempo růstu je zatím rychlejší, někde na úrovni 23 %,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Zákazníci mají největší zájem o zboží určené do domácnosti (například nábytek), kde e-shopům rostl obrat v průměru o 34 %.

Zhruba 82 % zákazníků využívá při návštěvě internetového obchodu osobní počítač, 11,5 % mobil a necelých 7 % tablet. „V tržbách je situace mírně odlišná, tam stále jasně vládne PC s podílem zhruba 90,7 %. Mobily se na nich podílí ze 4,5 %, tablety ze 4,7 %,“ vysvětlil Jan Penkala. Platí však, že e-shopům meziročně vzrostly příjmy ze všech typů zařízení. „Zákazníci s PC utratili v internetových obchodech o čtvrtinu víc než loni. Lidé s tabletem o 42 %. Premiantem jsou nákupy z mobilů, tam růst dosáhl dokonce 56 %,“ řekla Penkala.

Pro 2. čtvrtletí 2015 očekávají analytici společnosti Acomware obdobné tempo růstu. „Předpokládáme, že obrat e-shopů dále poroste o zhruba 20 %. Tahounem bude jarní sortiment – oblečení, sport, zahrada nebo také potraviny díky spuštění nových e-shopů,“ uzavřel Penkala.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více