České e-shopy hlásí téměř čtvrtinový nárůst tržeb

29. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Po prvních šesti měsících tohoto roku je jasné, že internetové prodeje v Česku letos zlomí další rekord. Od ledna do konce června se obrat tuzemských e-shopů meziročně zvýšil o 22 %. Ve druhém čtvrtletí růst dokonce akceleroval a dosáhl 25 %. V tomto období byl mezi lidmi největší zájem zejména o sezonní zboží, jako jsou bazény, klimatizace nebo domácí ventilátory.
Foto: Freeimages.com

Uvedená čísla vyplývají z analýzy konzultační společnosti Acomware a jejích partnerů. „První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %, vysvětlil Ondřej Klega z konzultační společnosti Acomware. Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji, než v tom prvním – konkrétně o 25 %. Potvrzuje se tím předchozí prognóza společnosti Acomware, že v roce 2016 bude obrat české e-commerce atakovat hranici sta miliard korun.

Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze. Ta určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku. „V prvním i druhém čtvrtletí byla míra konverze zhruba 2,5 %, loni to bylo ve druhém čtvrtletí jen 1,6 %," řekl Klega, podle nějž rostou i nadále nejrychleji prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %.

Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. „Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětlil Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.

Česká e-commerce ve 2. čtvrtletí 2016:

  1. Tržby českých e-shopů vzrostly ve druhém čtvrtletí meziročně o 25 %. Za celé první pololetí pak růst dosáhl 22 %.
  2. Hlavní podíl na tržbách stále mají objednávky z desktopů – z těch plyne obchodníkům 86 % všech příjmů. Loni to bylo téměř 89 %.
  3. Míra konverze dosáhla ve 2. čtvrtletí téměř 2,5 % - loni to bylo pouhých 1,6 %. Zároveň došlo ke snížení průměrné hodnoty objednávky z loňských 1 737 Kč na aktuálních 1 347 Kč.
  4. Nejvíce rostl ve druhém čtvrtletí zájem o sezónní zboží – zejména klimatizace, bazény a ventilátory. Naopak lidé méně hledali elektroniku, spotřebiče nebo tepelnou techniku.
  5. Při platbě Češi stále častěji využívají platební karty – podle údajů GoPay již v 64 % případů. Populární jsou také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.

Metodika: Při analýze byla zkoumána data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně tři miliardy korun. Zdroj dat: Google Analytics.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více