České e-shopy čekají rekordní Vánoce

16. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Počet objednávek uskutečněných před Vánocemi v českých e-shopech by letos mohl podle analýzy společnosti Acomware vzrůst o 20–25 %. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.
Foto: Freeimages.com

„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ uvedl Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.

V silný meziroční růst tržeb věří také společností Acomware oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětlil Penkala.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více